.

.

środa, 28 sierpnia 2019

Ciasteczka owsiane z orzechami, słonecznikiem-pyszne, szybkie i chrupiące+FILM

Witam Kochani
dziś zapraszam na pyszne i bardzo łatwe i szybkie do zrobienia ciasteczka owsiane. 
Są one mocno orzechowe, miodowe.



Po upieczeniu są chrupiące. Idealne na słodką przekąskę dla dużych i małych.
Wystarczy tylko zmieszać składniki, uformować ciasteczka, upiec i gotowe :) 

Zapraszam i polecam


SKŁADNIKI

*z podanych proporcji wychodzi około 25-30 ciasteczek (ilość zależy od wielkości)

-1,5 szkl płatków owsianych górskich  (szklanka u mnie to zawsze 250ml)
-125g masła
-1/3 szkl cukru
-5 łyżek miodu
-2 jajka
-0,5 szkl ziaren słonecznika
-1 szkl drobno posiekanych orzechów włoskich
-płaska łyżeczka proszku do pieczenia
-1,5 szkl mąki pszennej tortowej


Do miski dajemy płatki owsiane, słonecznik, orzechy, proszek do pieczenia, cukier, jajka, mąkę i wszystko mieszamy.


W osobnej misce rozpuszczamy miód i masło, dodajemy do mieszaniny i mieszamy do połączenia i uzyskania ciasta.



Blachę piekarnikową wykładamy papierem do pieczenia.

Następnie bierzemy troszkę ciasta i spłaszczamy w dłoniach formując okrągłe ciastko.
Aby ciasto nie kleiło się do rąk polecam co chwilę moczyć je w wodzie.


Ciasteczka pieczemy na złoty kolor w temperaturze 180 stopni (około 20-25 minut)
Oczywiście wkładamy je do już nagrzanego piekarnika.

Upieczone ciastka ściągamy z blachy i studzimy. One po upieczeniu są miękkie ale gdy wystygną twardnieją i są chrupiące.

Polecam gorąco, te ciasteczka to jedno z moich ulubionych, bardzo zachęcam do zrobienia :)



Zapraszam na film 



23 komentarze:

  1. Zrobię je na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudownie, bardzo się cieszę, mam nadzieję, że będą smakowały :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. a moze byc sztuczny miód? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ostateczności może :) Ja jednak polecam prawdziwy :) Zawsze robię z prawdziwego, mój brat ma pasiekę, więc miodek z pewnego źródła :) Ze sztucznego ciasteczka też wyjdą, pozdrawiam

      Usuń
  3. A czy one maja byc takie bardziej twardawe? Wyszły mi bardzo pyszne,ale takie twardsze...:/ Cos zle zrobilam? :(

    OdpowiedzUsuń
  4. To dlaczego moje wyszły twarde?:(:( Kasiu,co zrobiłam żle?:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może były pieczone za długo, a jaki miód został użyty? Prawdziwy czy sztuczny?

      Usuń
    2. Do ciasta dajemy trochę proszku do pieczenia i on powoduje, że ciasteczka są spulchnione w środku a z zewnątrz chrupiące.

      Usuń
  5. Dałam 4 łyzki prawdziwego takiego płynnego,ze nie rozpuszczałam go,a 1 sztucznego,bo prawdziwego mi zabrakło :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba jestem uzależniona od tych ciasteczek, robię już enty raz. Orzechy obrodziły, jest okazja żeby wykorzystać. Na jesienną chandrę super! Minimum pracy, maksimum przyjemności.

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie zabieram się do pieczenia ciasteczek bo wyglądają pysznie i napewno tak będą smakować.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy może być inna mąka niz tortowa?

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy zamiast mąki pszennej tortowej mozna uzec innej? np maki zytniej albo razowej?

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszne. Zrobilam z pszenną pelnoziarnista, bez cukru tylko z zurawina

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszne! Piekłam krócej około 15 min. Zdecydowanie polecam i dziękuję za przepis ��

    OdpowiedzUsuń
  12. Super ciasteczka, polecam.

    OdpowiedzUsuń
  13. najlepsze są bez cukru

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko