.

.

czwartek, 22 kwietnia 2021

Idealna SZARLOTKA Z KRUSZONKĄ, łatwa, pyszna, najlepsza+FILM

 Cześć Kochani, chyba nie ma osoby, która nie lubiłaby szarlotki. Pysznej, z dużą ilością jabłek, z kruszonką. Dziś przychodzę do Was z przepisem na taką właśnie szarlotkę. Wychodzi idealna. 






Masę jabłkową robi się w bardzo ciekawy sposób, dzięki czemu jest piankowa, wilgotna i mega pyszna. Zapraszam i bardzo polecam szarlotkę z kruszonką.


Tradycyjnie zapraszam na film z przygotowaniem szarlotki 



SKŁADNIKI

*Proporcje na dużą blaszkę ok 25x35cm

***szklanka u mnie to zawsze 250ml***


CIASTO

-3,5 szklanki mąki pszennej tortowej

-250g masła lub margaryny

-1 cukier waniliowy

-5 żółtek (białka odkładamy)

-3 łyżki śmietany kwaśniej 18%

-0,5 szklanki cukru

-2 łyżeczki proszku do pieczenia


MASA JABŁKOWA 

-2 kg jabłek (najlepiej szara reneta)

-1 galaretka cytrynowa

-1/3 szkl cukru

-5 białek (z ciasta)

-1 budyń śmietankowy bez cukru 40g


KRUSZONKA

-1 łyżka miękkiego masła

-2 łyżki cukru

-3 łyżki mąki 



Na początek jabłka obieramy i trzemy na tarce o grubych oczkach. Jeśli są bardzo soczyste można odcisnąć trochę soku.

Ja użyłam szarej renety i bardzo polecam właśnie tą odmianę.

Jabłka prażymy, mieszając, mają ładnie zmięknąć. Następnie dodajemy do nich galaretkę cytrynową, mieszamy dokładnie i odstawiamy do wystudzenia.




Następnie robimy ciasto-do miski dajemy wszystkie składniki na ciasto (dajemy 5 żółte, białka odkładamy do masy jabłkowej) i zagniatamy.


 Dzielimy je pół. Jedną połowę ciasta zawijamy w woreczek i dajemy do zamrażarki.

Drugą wykładamy dno blaszki wyłożoną papierem do pieczenia.

Wsadzamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i podpiekamy 7 min, ciasta ma nam się tylko jakby lekko ściąć.



KRUSZONKA 

Składniki na kruszonkę dajemy do miski, mieszamy palcami, do uzyskania sypkiej konsystencji, jeśli potrzeba, dodajemy więcej mąki.


MASA JABŁKOWA


Bardzo ją polecam

Do miski dajemy 5 białek, które zostały nam z ciasta i ubijamy e na sztywną pianę, następnie wciąż miksując dodajemy stopniowo cukier-miksujemy do jego rozpuszczenia. Następnie do piany dodajemy budyń śmietankowy bez cukru 40g i miksujemy. Teraz do piany dodajemy ostudzone jabłka z galaretką-wszystko mieszamy delikatnie do połączenia.



Masę jabłkową wykładamy na wcześniej podpieczony spód ciasta, wyrównujemy.



 Następnie wyciągamy z zamrażarki drugą część ciasta i trzemy ją na masę jabłkową, całość posypujemy kruszonką.


Ciasto wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy ok 50 minut grzanie góra-dół bez termoobiegu. Szarlotka powinna się pięknie zezłocić.




Upieczone ciasto studzimy i wstawiamy do lodówki.

I gotowe. Pyszna szarlotka, z dużą ilością wilgotnej masy jabłkowej, z chrupiąca kruszonką. 









Wychodzi idealna, pyszna i bardzo Wam ją polecam. 




32 komentarze:

  1. Fajny przepis, szarlotka w piekarniku��Dziękuję i pozdrawiam ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję za komentarz, również pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Witam. Właśnie przymierzam się do szarlotki z kruszonką, tylko nie wiem, w którym momencie użyć kruszonkę, która jest podana. W przepisie użyto kruszonkę z ciasto zamrożonego. Proszę o odpowiedź. Dziękuję.

      Usuń
  2. Super przepis! Jeszcze w ten sposób nie robiłam. Ale muszę koniecznie spróbować:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie dziękuję za fantastyczny przepis, faktycznie obłedny smak wszyscy się zajadają, wygląda dokładnie jak na zdjęciu u Pani. Pozdrawiam i dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy ciasto można zrobić bez galaretki cytrynowej ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Galaretka po schłodzeniu "trzyma" masę, więc raczej polecam użyć

      Usuń
  5. Najlepsza szarlotka jaką jadłam 😁

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za przepis, rewelacja, wiele lat piekłam różne szarlotki, ale ta jest najlepsza ! zmodyfikowałam trochę przepis,... do jabłka mniej cukru, a do kruszonki dodałam mielone orzechy laskowe... bo mam ich urodzaj :) Pozdrawiam serdecznie Marta

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam. Fajny przepis łatwo się robi ciacho pyszne😀 dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Szarlotka w smaku bardzo dobra ale niestety całkowicie mi się rozpadła. Uważam że szarlotka powinna całkowicie wystygnąć w formie i potem w tej formie dać ją na parę godzin do lodówki. Ja wystygniętą odrazu wyciągłam z formy i mi się rozwaliła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mojej szarlotki do końca nie wyciagałam z blaszki, i super się trzymała go ostatniego kawałka

      Usuń
  9. Przepis bardzo mi się podoba, na pewno wypróbuję, serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Super przepis wypróbuję go jutro zawsze mi się nie udawała szarlotką ale jak zobaczyłam ten przepis to mi się na pewno uda

    OdpowiedzUsuń
  11. Piekę ją już drugi raz, jest przepyszna.
    Polecam

    OdpowiedzUsuń
  12. Szarlotka mega pyszna. Rodzina zajadała się.

    OdpowiedzUsuń
  13. Widzę dość dużo jajek w przepisie, ciasto musiało wyjść puszyste. Ciekawy pomysł z dodaniem piany.

    OdpowiedzUsuń
  14. Czym można zastąpić galaretkę, ??

    OdpowiedzUsuń
  15. Szarlotka jest jednym z najpopularniejszych deserów w Stanach Zjednoczonych i istnieje wiele jej odmian, takich jak ciasto wiśniowe, jagodowe, dyniowe i brzoskwiniowe.

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam. Witam serdecznie, ciasto jest w piekarniku, wygląd przeprze cudowny aż ślinka cieknie. Przepis rewelacja, te jabłka z pianą i dodatkami, sam puch. Bardzo dziękuję od dzisiaj to jest moja szarlotka, nie interesuje mnie inny przepis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. to w jakiej temperaturze piec jak u mnie w piekarniku działa tylko termoobieg? bo góra dół niestety ale nie działają tak jak trzeba

    OdpowiedzUsuń
  18. Galaretka ma być rozrobiona i dodana do jabłek czy wsypać taką w proszku ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Galaretkę dodajemy w proszku, na filmie to dobrze widać

      Usuń
  19. Mam pytanie- czy dodajemy galaretkę rozpuszczoną czy proszek.

    OdpowiedzUsuń
  20. Piekłam kilka razy. Przepis rewelacyjny. Ciasto i zapach MEGA 😍☺️😁

    OdpowiedzUsuń
  21. Super szarlotka polecam jest przepyszna

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam, ciasto jest w piekarniku, wydlada przepysznie i myślę że będzie tak smakować.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko