.

.

sobota, 29 kwietnia 2017

Pyszne ciasto Snickers bez pieczenia z mlekiem w proszku :-)

Witam kochani tego słonecznego aczkolwiek zimnego dnia ;-)

dziś będzie szybko i konkretnie ale za to baaardzo pysznie ;-)
Jako że zaczął się weekend majowy mam dla was propozycje ciasta bardzo łatwego, szybkiego i przepysznego.
Mowa o cieście snickers, ale bez pieczenia.
Oryginalny przepis pochodzi z tej stronki:klik

Ciasto jest wspaniałe, robi się je łatwo, szybko i przyjemnie. Co ważne ciasto smakuje prawie identycznie jak baton snickers, co rzadko się zdarza przy tego typu ciastach.

Uwielbiam takie ciasta-bez pieczenia, z orzechami, kajmakiem i mlekiem w proszku :-) Poezja

No ale miało być krótko więc zaczynamy:

SKŁADNIKI

*przepis na blaszkę 25x25cm

-2 opakowania herbatników kakaowych (około 60 sztuk)
-450g mleka w proszku pełnego
-250g masła
-1,5 szklanki mleka (szklanka 250ml)
-3/4 szkl cukru
-1 puszka masy kajmakowej 400g
-250g orzeszków ziemnych solonych



Mleko wraz z masłem i cukrem zagotowujemy.
Studzimy, do zimnej masy dodajemy mleko w proszku i miksujemy na gładką masę.




Dno blaszki wykładamy papierem do pieczenia. 
Następnie dajemy pierwszą warstwę herbatników, na nie wylewamy połowę masy mlecznej, 


przykrywamy drugą warstwą herbatników, dajemy pół masy kajmakowej, na to znów warstwę herbatników, na nią resztę masy mlecznej, znów herbatniki i resztę masy kajmakowej.



Następnie na suchej patelni prażymy orzeszki ziemne, nie za długo by ich nie przypalić.


Następnie studzimy je i siekamy na drobniejsze kawałki.
Posypujemy nimi ciasto i gotowe :-)

Mówiłam,że banalne i szybkie :-)
Ciasto musi poleżeć noc w lodówce, ale następnego dnia jest rewelacyjne, pięknie wygląda, super się kroi i smakuje cudownie. 













Polecam i życzę smacznego :-)

45 komentarzy:

  1. Wspaniała, domowa wersja Snickersa! Mleko w proszku to smak dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się :-) Ja osobiście uwielbiam ciasta z dodatkiem mleka w proszku :-) To smakuje jak batony snickers :-) Jest pyszne polecam serdecznie i dziękuję za komentarz :-)

      Usuń
  2. Herbatniki kakaowe jakiej są firmy- nie mogę znaleźć takich prostokątnych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moga być bonitki z biedronki.ja akurat kupiłam w delikatesach centrum. Na pewno Pani dostanie są dostępne w wielu sklepach.

      Usuń
  3. Mam pytanie, bo właśnie zabrałam się za robienie ciasta (mój debiut) jak rozsmarować masę kajmakową? Herbatniki nie będą się lepić do łyżki i "uciekać" :) ciasto robię dla córci do szkoły i jak mi się uda to będę Panią po rękach całować ;) dam znać jak się sprzedało na kiermaszu Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam masę kajmakową (w temp pokojowej) dać do miski i przemieszać trzepaczką lub łyżką. Stanie się luźniejsza i łatwiejsza do rozsmaorwania. Wtedy delikatnie rozprowadzamy ją po herbatnikach, można też zrobić to pędzelkiem :-) Ciasto na pewno wyjdzie, jest wspaniałe, polecam serdecznie :-)

      Usuń
  4. Uwielbiam mleko ,,wyjadam,,, z paczki łyżeczką 😏 i orzeszki również..Ciacho SUPER, muszę zrobić, moi chłopcy z pewnością pomogą zjeść😁

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam mleko ,,wyjadam,,, z paczki łyżeczką 😏 i orzeszki również..Ciacho SUPER, muszę zrobić, moi chłopcy z pewnością pomogą zjeść😁

    OdpowiedzUsuń
  6. No napweno pyszne na sam widok

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie zrobiłam.ale niestety masa mi się zwazyla nie wiem dlaczego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no ale co tu się miało zważyć,jak tylko rozpuszczamy masło w mleku trochę studzimy i dodajemy mleko w proszku? Może proszę spróbować lekko podgrzać masę i dodać troszkę mleka w proszku,zmiksować na najwyższych obrotach-powinno pomóc.

      Usuń
  8. Właśnie skończyłam robić ciasto. Wygląda super. No i roboty malutko. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. A czy da się wymieszać masę bez miksera? np. trzepaczką?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. da się ale trzeba to zrobić bardzo dokładnie by nie powstały grudki od mleka w proszku

      Usuń
  10. To ciasto jest REWELACYJNE 😋😊😊👌
    Robiłam i nie mogę się najeść jakie dobre 👍

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo się cieszę,że ciasto smakowało :) bardzo je lubię-to jedno z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie umiem robić z innego przepisu, nawet takiego samego. Wszystko tak wypisane, że tu mi najlepiej. Synuś uwielbia to ciasto, ja również.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawy przepis :) jakiego mleka w proszku Pani używała do tego ciata?

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne ciacho! Proste w przygotowaniu i słodziutkie. Połączenie słodkiej masy kajmakowej i słonych orzechów to bomba smakowa :D Niestety czekanie aż herbatniki dobrze zmiękną jest niewykonalne (dobrałam się do ciasta jak jeszcze były kruche) ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowało. Polecam przygotować je wieczorem, zostawić w lodówce na noc i rano wszystko jest mięciutkie i rozpływające się w ustach :)

      Usuń
  15. Powiem tak dziś robiłam to ciasto wyszło super chociaż schody zaczynają się od kupienia kakaowych herbatniki Pozatym robi się bardzo szybko super smak następnym razem zrobię z połowy składników i mniej cukru bo ciasto jest bardzo słodkie i naprawdę wystarczy kęs do kawkę Polecam pyszne łatwe y szybko się robi takie lubie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kakowe herbatniki nie są tak trudne do zdobycia, widziałam w Lidlu, centrum, biedronce. Zawsze można zastąpić je zwykłymi :)

      Usuń
  16. Czy mogę zmniejszyć ilość cukru i dać 0.5 szklanki nie lubimy ciast bardzo.... Słodkich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trochę kiepski wybór, bo to akurat słodkie ciasto. Można dać mniej cukru :)

      Usuń
  17. Ciasto przepyszne i uzależniające!!!!! Znikło w 1 dzień. Czy mogę poprosić o jeszcze jakieś ciasto tak mocno uzależniające jak te???♥️♥️

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy można dać normalne herbatniki bo niestety tylko takie mam i czy to zmieni bardzo smak ciasta??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można, troszkę zmieni. Bo kakaowe herbatniki jak dla mnie są bardziej wyraziste i mniej słodkie :) Do kupienia w większości sklepów, no Biedronka, Centrum czy Lewiatan :)

      Usuń
  19. Masa z mlekiem była chyba rzadka a ciasto wyjęte po nocce z lodówki pływało... Nic nie wsiąkło w herbatniki, nawet od spodu:( co zrobiłam nie tak??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chciałabym to wiedzieć...to ciasto zawsze wychodzi. Na pewno wszystko zostało dokładnie zrobione tak jak jest podane w przepisie? Użyte zostało masło czy margaryna?

      Usuń
    2. Ja wiem co poszło nie tak😁wczoraj robiłam i popłynęło.... Przyczyną? Za gruba warstwą kremu. Bo na spód z ciastek dajesz połowę masy potem ciastka kajmak ciastka i reszta masy więc jeśli na dolną warstwę dasz za dużo kremu albo masz mniejsza formę i wychodzi gruba warstwą kremu to lepiej dla pewności połowę masy jeszcze w połowie przełożyć ciastkami i będzie super😁

      Usuń
  20. Masło roślinne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to mamy winnego. Masło roślinne nie nadaje się do kremów...tylko masło 82%

      Usuń
  21. Dziękuję bardzo za podpowiedź... Myślałam że to moja wina bo wypieki nigdy nie były moja mocna strona ale winne jest masło hahaha... Pozdrawiam i życzę przyjemnego dnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, masło roślinne nie nadaje się do kremu, ponieważ nie twardnieje, a masło musi ten krem związać.

      Usuń
  22. Masło roślinne ma 80% a np. Margaryna Kasia 72% ... Proszę mi zatem powiedzieć jakiego masła mogę użyć następnym razem żeby wszystko wyszło... Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już pisałam, normalne masło 82%, nie wiem co to za pomysł żeby krem robić z roślinnego.

      Usuń
  23. Dziękuję za odpowiedź... Nie każdy jest takim ekspertem w kwestii pieczenia i robienia ciast jak Ty Kasiu..Twój komentarz nie był zbyt miły a po to prowadzisz blog jak sądzę, aby pomagać ludziom dokształcać swój warsztat kulinarny... także trochę wyrozumiałości na przyszłość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem co tu było nie miłego. To Ty napisałaś, że masa wyszła rzadka, a ciasto pływało, nie zwracając uwagi na to, ze użyłaś produktu który się nie nadaje do kremu...Mam nadzieję, że wyjaśniłam wątpliwości, i na przyszłość nie popełnisz już takiego błędu. Pozdrawiam

      Usuń
  24. Tak oczywiście... Dziękuję bardzo:) ale komentarz typu "nie wiem co to za pomysł...." nie był zbyt miły, zważywszy na to że niestety nie mam doświadczenia w pieczeniu i robieniu ciast:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli takie cos Panią obraża, to współczuję. Zapewniam, ze jeśli należałoby użyć masła roślinnego napisałabym o tym w przepisie. Proszę się nie poddawać i piec dalej. Trzymam kciuki i pozdrawiam

      Usuń
  25. Przepis super ale autorka wyżej sra niz dupe ma

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko