.

.

sobota, 29 września 2018

Wypad w góry-Słowacja-Jezioro Szczyrbskie, Zdziar, Stary Smokowiec, Tatrzańska Łomnica i Zakopane :)

Witam Kochani
dziś post inny niż zawsze, chciałabym napisać Wam kilka słów o pięknej wycieczce jaką odbyłam wczoraj wraz z moim bratem :)
Mamy taki zwyczaj, ze co roku jeździmy sobie w góry :) W tym roku wybór padł na Słowację :)
Zdecydowałam byśmy pojechali nad zapierające dech w piersiach Jezioro Szczyrbskie zwane "Perłą Tatr Wysokich", po drodze wstąpiliśmy do Zdziaru gdzie można podziwiać niesamowitą panoramę Tatr Bielskich oraz do Starego Smokowca. 
Oczywiście droga wiedzie również przez Tatrzańską Łomnicę skąd możemy podziwiać niesamowite widoki na ten piękny szczyt. Mijamy również Gerlach. Pogoda nam dopisała, co poskutkowało  bardzo dużą ilością pięknych zdjęć. Góry były pięknie widoczne, nie zamglone. Powietrze było bardzo przejrzyste.
Bardzo Wam polecam taką wycieczkę, widoki niezapomniane :)
 aa na końcu zajechaliśmy do Zakopanego na zakupy :P
Zapraszam na zdjęcia :)
 
Zacznę od Szczyrbskiego Jeziora :) 
















 I pamiątkowy magnesik :)

Jadąc do Szczyrbskiego Jeziora przejeżdżamy przez Zdziar, można tu podziwiać cudowną panoramę :)





Po drodze mijamy dwa najwyższe szczyty Tatr Słowackich Łomnicę oraz Gerlach :)



 Mijamy też piękne miasteczko Stary Smokowiec :)

I nawet się pojawiła elektriczka :)

Po tych pięknych widokach pora na zakupy w Zakopcu

Oczywiście pantofle góralskie dla mnie i mamy :)
Kupiłam parę rzeczy do kuchni :)
Śliczne naczynie kamionkowe na sól (grawerują dowolny napis na miejscu)
Deskę do krojenia z motywem Zakopanego, i łyżkę drewnianą z buźką 


Drewnianą cukiernicę (cebrzyk)
Śliczny kubeczek ręcznie malowany :)
oraz oscypki (duuużo oscypków, polecam pakowanie hermetyczne, kosztuje tylko 1 zł)

Polecam gorąco taką wycieczkę, widoki niezapomniane :)

6 komentarzy:

  1. Wspaniałe widoki.W słowackich Tatrach nigdy nie byłam i widzę, że warto by się tam wybrać. Przepiękne pamiątki, widać, że ręcznie wykonywane. Jak jestem w Zakopanem to zawsze przywożę sobie worek oscypków, uwielbiam ich smak.

    Pozdrawiam serdeczenie, Ala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie warto, widoki zapierające dech w piersiach, a co dopiero w wysokich tatrach i na górskich szlakach :) Ja mam taki zwyczaj, że zawsze staram się kupować pantofle góralskie, jestem z nich bardzo zadowolona, są solidne i cieplutkie :) Oczywiście oscypki też :) W tym roku postanowiłam kupić coś do kuchni :) Lubie praktyczne pamiątki :) Pozdrawiam cieplutko i bardzo polecam wycieczkę w Tatry słowackie :)

      Usuń
  2. a jak znaleźliście noclegi po obu stronach granicy? czy pomogła wam jakaś wyszukiwarka hoteli i pensjonatów, czy miejscówkę ktoś wam polecił?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mieszkam w okolicach Krakowa, więc w góry mam nie daleko. Dla nas była to wycieczka jednodniowa-bez noclegu :)

      Usuń
  3. W takich miejscach to aż miło spędzać czas! Jezioro przede wszystkim kojarzy mi się z pływaniem kajakami i przyznam, że jest to dla mnie wręcz idealna aktywność. Korzystam z kajaków, jeśli tylko mam okazję i już rozglądam się za jakimiś fajnymi akcesoriami na przyszły sezon. Podpowiem Wam, że szukać możecie ich na stronie gokajak.com i wiem, że na pewno każdy dla siebie coś znajdzie. Nie zapominajcie o bezpieczeństwie, jakim są kamizelki ratunkowe!

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że mogę powiedzieć, że jeziora przede wszystkim kojarzą mi się z pływaniem, ale łodzią. Odpręża mnie to i relaksuje. Pojechać można w różne miejsca, wypłynąć na jezioro i korzystać z piękna przyrody, bo z tego miejsca na jeziorze jest co podziwiać. Pamiętajcie jednak, że posiadanie własnej łodzi to jednak odpowiedzialność. Warto do własnej łodzi dokupić też przyczepa podłodziowa aluminiowa , aby bez żadnego problemu można było ją przewozić w dowolne miejsca w kraju i ewentualnie za granicą.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko