.

.

środa, 5 września 2018

Ciasto marchewkowe z kremem mascarpone i marchewkowym budyniem

Witam Kochani tego wrześniowego popołudnia Dziś przychodzę do Was z bardzo ciekawym ciastem. 
Jego głównym składnikiem jest marchewka. Ciasto jest niezwykle smaczne, wilgotne, ale tez bardzo atrakcyjnie wygląda. 
Bardzo  zachęcam Was do wypróbowania tego przepisu.

Ciasto składa się z 2 marchewkowych spodów, przełożonych kremem mascarpone, całość uwieńczona jest koroną z budyniu ugotowanego z soku marchewkowego z dodatkiem masła. 
Dodatkowo zrobiłam malutkie marchewki z budyniu i kremu, nadały ciastu słodkiego i ładnego  wyglądu :-) 


Ale dość wstępu zapraszam

SKŁADNIKI:  *przepis na dużą blaszkę (22x35)

CIASTO MARCHEWKOWE

-2 pełne szklanki startej marchewki (na małych oczkach) u mnie 5 średnich marchewek
Jeżeli marchewka jest soczysta należy ją odcisnąć z nadmiaru soku i dopiero dodać do ciasta.
-2 szklanki mąki pszennej tortowej
-6 jajek
-1 szklanka oleju rzepakowego
-0,5 szklanki cukru brązowego
-0,5 szklanki cukru białego
-1,5 łyżeczki sody

KREM

-400 ml śmietany 30%
-3 łyżki cukru pudru
-250 g serka mascarpone
-1 śmietan-fix (opcjonalnie)

BUDYŃ MARCHEWKOWY

-700 ml soku marchewkowego typu kubuś -u mnie marchewkowo-jabłkowo-brzoskwiniowy 
-0,5 szklanki mleka
-2 budynie śmietankowe po 40 g
-100 g margaryny lub masła


Najpierw przygotowujemy ciasto.

Mąkę mieszamy z  sodą.

W misce jajka wraz z cukrem białym i brązowym miksujemy na gładką masę.
Następnie Dodajemy na zmianę olej-mąkę-olej mąkę. 



Na koniec dodajemy startą na małych oczkach marchewkę. Mieszamy.

Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i wylewamy ciasto. 
Pieczemy około 35-40 minut w temperaturze 170 stopni-do suchego patyczka. 
Ciasto zostawiamy w uchylonym piekarniku na 10 minut i wyciągamy. Studzimy.
Kroimy na 2 blaty-ciasto jest wilgotne.





Schłodzoną śmietankę ubijamy na sztywno, dodajemy cukier puder ze śmietan-fixem. Następnie dodajemy serek mascarpone. Oczywiście śmietan-fix nie jest konieczny, ale z nim krem jest stabilniejszy i lepiej się utrzymuje :-) wiem, ze niektórzy nie lubią śmietan-fixów, więc nie ma konieczności dodawania go.

Krem wykładamy na blat ciasta.

WAŻNE- ZOSTAWIAMY 2 CZUBATE ŁYŻKI KREMU DO DEKORACJI.

Przykrywamy drugim blatem i wstawiamy do lodówki.


Do garnka wlewamy sok marchwiowy i zagotowujemy.
UWAGA mój do mnie strzelał :P

W połowie szklanki mleka rozpuszczamy 2 budynie i wlewamy do gotującego się soku, mieszamy do zgęstnienia.

Ściągamy z ognia i dodajemy do gorącej masy masło lub margarynę, miksujemy do rozpuszczenia. 
Gorący budyń wylewamy na ciasto.




UWAGA zostawiamy troszkę do dekoracji.

Ciasto wstawiamy do lodówki by całkowicie ostygło.

Potem jeśli mamy takie życzenie możemy fajnie udekorować ciasto. Ja to zrobiłam i uważam, że wygląda słodko.  :-)

Robimy małe marcheweczki na całym cieście z budyniu i kremu. ja znalazłam jeszcze resztę barwnika zielonego-efekt był jeszcze fajniejszy :-)





Bierzemy szprycę z okrągłą tylką i dajemy do niej marchewkowy budyń, robimy kropkę i przeciągamy nadając jej kształt marchewki, następnie zmieniamy końcówkę na gwiazdkę i dajemy krem i robimy rozetki imitujące natkę :-) 








Śliczne i przepyszne ciasto gotowe. 
Bardzo Wam je polecam jest idealne   do kawki. 
Rozpływa się w ustach.

















Polecam.
SMACZNEGO!!! :-) 

11 komentarzy:

  1. Takiego ciasta marchewkowego jeszcze nie jadłam. Świetny pomysł z dekoracją!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo zachęcam spróbować :) Dziękuję, dekoracja nadaje mu jeszcze fajniejszego charakteru :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy przepis, w takim wydaniu ciasta marchewkowego jeszcze nie widziałam. Przepiękny pingwinek na zdjęciach w tle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam wypróbować :) Jestem pewna, ze zasmakuje. Dziękuje za miłe słowa na temat pingwinka, zrobiłam go sama techniką origami 3d :) Wbrew pozorom nie jest to trudne :)

      Usuń
  3. Wlasnie wyjelam ciasto z pieca i nic nie wyroslo, nie mam mozliwosci przekrojenia na 2 blaty :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak mogło nie wyrosnąć jak ma w składnikach sodę, która je spulchnia i powoduje rośnięcie?

      Usuń
  4. Ja też to upiekłam i ciasto w ogóle nie wyrosło- nie było co przekroić... a nie wiem od czego to zależy- może marchewka była za soczysta i ciasto zrobiło się zbyt ciężkie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. soczystość marchewki mogła spowodować zakalec, widzę że problem się powtarza, więc edytuję przepis by na przyszłość tak się nie działo

      Usuń
  5. Czy musi być mieszanka dwóch cukrów? 😁 Czy można użyć tylko białego?

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja właśnie wyciągam placek jest super zaraz ubijam śmietana

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko