.

.

czwartek, 12 marca 2020

Ciasto orzechowo budyniowe-pyszne, łatwe, kremowe +FILM

Witam, dziś przychodzę do Was z przepisem na bardzo łatwe i mega pyszne ciasto. Jest to wilgotny biszkopt orzechowy, przełożony masami budyniowymi na gorąco -śmietankową i czekoladową. 


Ciasto niezwykle elegancko się prezentuje, jest wilgotne, wręcz rozpływa się w ustach. Zrobienie go jest na prawdę bardzo proste, a ciasto na pewno zachwyci.

TRADYCYJNIE ZAPRASZAM NA FILM Z PRZEPISEM I WYKONANIEM TEGO PYSZNEGO CIASTA, ZAPRASZAM TEŻ NA MÓJ KANAŁ NA YOUTUBE



Blaszka ok 25x40cm


ORZECHOWY BISZKOPT


-3/4 szkl cukru 

-1 cukier waniliowy
-3 jajka
-400ml mleka
-150ml oleju
-200g zmielonych orzechów
-400g mąki pszennej tortowej
-8g  proszku do pieczenia (około 1,5 łyżeczki)

MASA BUDYNIOWA 1 


-2 budynie śmietankowe lub waniliowe po 40g bez cukru

-700ml mleka
-120g cukru
-1 łyżka mąki ziemniaczanej
-125g masła


MASA BUDYNIOWA 2


-2 budynie czekoladowe po 40g bez cukru

-120g cukru
-700ml mleka
-1 łyżka mąki ziemniaczanej
-125g masła


DODATKOWO


-orzechy do posypania ciasta



Na początek zrobimy biszkopt orzechowy. Jest to najlepszy przepis na biszkopt orzechowy jaki robiłam. Pięknie wyrasta i jest wilgotny. Idealnie nada się do innych ciast, lub tortów.


Jajka ubijamy z cukrem na jasną masę, następnie stopniowo dodajemy mleko miksując, potem zmielone orzechy włoskie i cukier waniliowy-wszystko miksujemy na najniższych obrotach, 


dodajemy olej. Masa w tym momencie jest lejąca, ale taka ma być.


Dodajemy na koniec mąkę pszenną tortową wymieszaną z proszkiem do pieczenia-miksujemy.

Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia, przelewamy do niej ciasto, biszkopt pieczemy około 30 minut w temp 170 stopni grzanie góra-dół. 

Upieczony biszkopt wyciągamy z piekarnika, studzimy, wyrównujemy i kroimy na dwa spody.



MASA BUDYNIOWA I


Do garnka dajemy 2 budynie, łyżkę maki ziemniaczanej, cukier oraz mleko-wszystko mieszamy trzepaczką i gotujemy jak budyń-mieszamy by nie tworzyły się grudki.


Masę ściągamy z ognia, i dajemy do niej masło, wszystko mieszamy trzepaczką do połączenia. 


Gorącą masę wylewamy na pierwszy spód ciasta orzechowego, przykrywamy drugim.






MASA BUDYNIOWA II


Drugą masę robimy identycznie jak pierwszą tylko używamy czekoladowych budyni.

Czyli dajemy cukier, budynie, mąkę i mleko do garnka, mieszamy, gotujemy do zgęstnienia, 
ściągamy z ognia, dodajemy masło, mieszamy do jego rozpuszczenia i połączenia z masą. 




Masę wylewamy na drugi spód orzechowy.


Posypujemy ciasto obficie orzechami.


Odkładamy do wystudzenia, następnie wstawiamy do lodówki najlepiej na całą noc. Wtedy masy się stężeją, a ciasto będzie  pięknie się kroić.


Ciasto bardzo elegancko wygląda, super smakuje, jest kremowe, i na prawdę pyszne. 

Jest idealne na wszelkie imprezy, na pewno zachwyci waszych gości. Polecam













TRADYCYJNIE ZAPRASZAM NA FILM Z PRZEPISEM I WYKONANIEM TEGO PYSZNEGO CIASTA, ZAPRASZAM TEŻ NA MÓJ KANAŁ NA YOUTUBE


10 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie :)
    Podpowie mi Pani, gdzie można kupić mielone orzechy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Orzechy się mieli samemu w domu...nie spotkałam się z gotowymi zmielonymi, ale może są w sklepach. Kupuje się orzechy włoskie i się je mieli na maszynce do mielenia mięsa, lub sieka nożem. Ja mam swoje zapasy orzechów włoskich w łupinach, więc jak mnie najdzie ochota na orzechowy wypiek, obieram i mielę.

      Usuń
  2. Orzechy mielone kupowałam w sklepie Stokrotka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Orzechy mielone są w sklepach Stokrotka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kasiu ja w te świeta uraczę rodzinkę tym ciastem z Twojego przepisu- mniam, mam nadzieję że mi się uda , obawa tylko bo budyń zawsze mam grudkowaty .. dziękuję za twoje przepisy, pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje obawy w tym cieście budzi biszkopt, tylko 3 jajka na tak duża blachę ? Robię na święta gdyż zapowiada się ciacho ciekawie🤔 można przełożyć jeszcze masa kajmakowe?

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam ale to nie moje smaki

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje ciasto "biszkoptowe" wyszło ciężkie, zbite i zakalcowate, pomimo że surowe było puszyste. Moim zdaniem na tę ilość jajek stanowczo za dużo mąki, a zapowiadało się tak smakowicie. Tak w ogóle to raczej nie biszkopt z mlekiem i olejem.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko