.

.

sobota, 30 maja 2015

Pyszne ciasto biały lion, z ryżem preparowanym

Witam. Niedawno trafiłam na bardzo ciekawy przepis, postanowiłam go wypróbować, i muszę powiedzieć, że jest to jedno z najlepszych ciast jakie ostatnio piekłam. 
Przepis znalazłam tu http://zmiksowani.pl/przepis/752603 

Ciasto jest bardzo proste, wygląda pięknie, i smakuje rewelacyjnie.

Jedyny minus-troszkę drogie, ale warto je przygotować. Od dziś wchodzi do mojego zeszytu ulubionych ciast :-)




Ciasto składa się z kilku warstw, biszkopta, masy krówkowej z ryżem preparowanym, kremu budyniowego, biszkopta, kremu i wszystko jest posypane orzeszkami solonymi. 

 Całość bardzo dobrze się kroi, warstwy świetnie współgrają z sobą, ciasto pięknie wygląda i jest pyyyycha :-)
Polecam

No to zaczynamy:    SKŁADNIKI NA DUŻĄ BLASZKĘ 


2 BISZKOPTY:

-6 jajek
-1 szkl cukru
-1,5 szkl mąki tortowej
-2 łyżki mąki ziemniaczanej
-pół tabliczki białej czekolady

MASA:

-4 żółtka

-4 szkl mleka
-4 łyżki mąki ziemniaczanej
-6 łyżek mąki pszennej
- 6 łyżek cukru
-3 łyżki soku z cytryny
 -300g masła lub  margaryny 

RYŻ:
-100g ryżu preparowanego
-1 puszka masy kajmakowej około 300-400g

PONCZ (OPCJONALNIE)
-biszkopty można naponczować, jednak nie jest to konieczne

-trochę soku z cytryny

-trochę przegotowanej wody
-łyżka wódki
-łyżka cukru

DODATKOWO

-około 150g orzeszków ziemnych solonych


BISZKOPTY

*składniki dzielimy na pół, i przygotowujemy 2 biszkopty, czyli na jeden biszkopt wchodzić ma: 3 jajka, 0,5szkl cukru, 3/4 szkl mąki, 1 łyżka mąki ziemniaczanej, 1/4 tabliczki białej czekolady.


Białka oddzielamy od żółtek, ubijamy, dodajemy cukier, żółtka, i na koniec maki, wszystko delikatnie miksujemy. Na koniec dodajemy startą białą czekoladę, i wszystko mieszamy.

Blaszkę smarujemy tłuszczem i posypujemy bułką tartą. Ciasto wylewamy do blaszki i pieczemy około 10 minut w temperaturze 170 stopni. 



*biszkopty wychodzą dość cienkie :-)


MASA:



3 szklanki mleka zagotowujemy, 1 szklankę mleka, żółtka, mąkę ziemniaczaną, pszenną, cukier miksujemy na gładko. Wylewamy na gotujące się mleko, i gotujemy jak budyń. Studzimy.




Następnie masło lub margarynę  ucieramy na gładką masę, dodajemy po łyżce zimnego budyniu, i sok z cytryny.

Masa ma być gładka i kremowa.







RYŻ:



Ryż mieszamy z masą kajmakową. Najlepiej zrobić to ręką.






Teraz przechodzimy do składania ciasta


Biszkopt ponczujemy, następnie wykładamy na niego ryż w masie krówkowej, wszystko dokładnie wyrównujemy, 





 na ryż wykładamy 2/3 masy budyniowej,



 następnie przykrywamy drugim biszkoptem i ponczujemy go. Biszkopt pokrywamy resztą kremu i całość posypujemy rozdrobnionymi orzeszkami ziemnymi

I gotowe :-)


Ciasto jest genialne, polecam !!!
















72 komentarze:

  1. Robiłam kiedyś ciasto z preparowanym ryżem, było bardzo efektowne i smaczne. Zastanawia mnie, czemu nie upiec jednego biszkoptu i przekroić go na pół? Ja bym tak zrobiła:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście, że można upiec jeden biszkopt i go przeciąć, ja jednak wole upiec 2 razy, wtedy biszkopty są równe i płaskie :-) Jeśli chodzi o przekrawanie biszkoptów to straszna ze mnie ciamajda, zawsze kroję krzywo :-) wole wiec piec biszkopt 2 razy :P

    OdpowiedzUsuń
  3. WYGLĄDA SUPER;CIEKAWY PRZEPIS;) JA ZAPRASZAM NA ''KARPATKĘ DWUKOLOROWĄ Z JEŻYNAMI '' POZDRAWIAM
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2015/05/karpatka-jezynowa-dwukolorowa.html

    OdpowiedzUsuń
  4. O kurcze! Czegoś takiego jeszcze nie miałam okazji skosztować. :) Pysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam to ciacho, bo na prawdę jest pyszne, pięknie wygląda, i jest łatwe w przygotowaniu :-) Nic tylko piec i wcinać :D

      Usuń
  5. Kasiu, patrze na Twoje przepisy i na wyroby - są poprostu piękne i apetyczne! A Twój sposób pisania jest taki pogodny, radosny, prosty zachęcający do zrobienia wypieku! :):) Teraz jest kilka dni wolnych i przymierzam się do zrobienia Białego Liona. Za chwile wybieram się na zakupy i w swojej liście zakupowej mam m.in. składniki potrzebne do zrobienia tego ciasta. Pozdrawiam Cie i gratuluje z bloga :) bo jest świetny! Alicja 88

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, dziękuję za te ciepłe słowa, aż miło czytać :-) Dla takich komentarzy warto tworzyć tego bloga, dziękuję jeszcze raz :-) Mam nadzieję, że ciasto będzie smakowało, jest pyyyyyszne :D Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    2. Mam takie pytanie do biszkoptu nie potrzeba proszku do pieczenia? Ciasto wygląda piepięk będę go piec

      Usuń
  6. Witam.Tak dla pewnosci,duza blacha to:25x35? I jeszcze kostka margaryny to 250g? No najwazniejsze dlaczego margaryna? przeciez to syf,co najwyzej mozna smarowac tym foremki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Blaszka-takie wymiary. margaryna 250g. co do uzycia skladnikow mozesz uzyc 100% masla.ja podaje przepis i skladniki jakich uzywam. Mowiac o margarynie mam na mysli jakas dobrej jakosci np kasie a nie szajs za 99groszy :) zawsze uzywam margaryn i masy sa pyszne i pieknie wychodza. pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam.Dziekuje za odpowiedz.Wracajac jeszcze do margaryny to nic mnie do niej nie przekona (wystarczy poczytac co zawieraja nawet te niby najlepsze -tluszcze trans i inne takie) nie mniej przepis mi sie podoba i bede piekla to ciasto.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja podaję przepis, taki według jakiego ja robiłam ciasto, przecież nic się nie stanie, gdy użyje Pani masła :-) mam nadzieję, że ciasto smakowało :-)

      Usuń
  9. Masa wyszła bardzo tłusta. Czy można margarynę zastąpić serkiem mascarpone?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm masa tłusta, no cóż, pierwszy raz się spotykam z taką opinią, jest to klasyczna masa budyniowa. W oryginalnym przepisie jest taka masa, ale przecież zawsze można eksperymentować i robić według własnego pomysłu, aczkolwiek średnio wyobrażam sobie to ciasto z serkiem mascarpone, ale proszę próbować :-) Pozdrawiam

      Usuń
    2. Zgadzam się, że masa wyszła zbyt tłusta. Ciasto prezentuje się dobrze ale niestety nie smakują mi tego typu masy. Ewidentnie czuć samą margarynę. Ciasto jest ciężkie. Zastąpiłabym masę budyniową np. bitą śmietaną..albo lżejszym budyniem z innego przepisu.

      Usuń
    3. Bo lepiej dać masło niż margarynę

      Usuń
    4. Ja często używam masła roślinnego w kostce, Proszę spróbować naprawdę masa ma dobry smak. Powiem, że nawet lepszy niż z masła śmietankowego.

      Usuń
  10. A czy do ciasta nie jest potrzebny proszek do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie. Biszkopt nie jest wysoki, delikatność i puszystość nadają mu białka.

      Usuń
    2. Dziękuję, zabieram się do pieczenia.

      Usuń
    3. Życzę powodzenia, mam nadzieję, że ciasto będzie smakowało :-) Pozdrawiam cieplutko :-)

      Usuń
  11. Zrobiłam ciasto na chrzest syna .wszystkim smakowało.pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciasto wyglada efektownie , wlasnie skonczyłam robić..Czekam z niecierpliowscia na pierwszy kęs..tylko jakos duzo tej masy mi wyszlo i nie zuzyłam całej

    OdpowiedzUsuń
  13. Gdzie moge dostac ten ryz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W większości sklepów spożywczych. ja np kupuje w paleo albo delikatesach centrum. to jest zwykły dmuchany ryż :)

      Usuń
  14. Ile czasu sobie zarezerwować? jestem początkująca, ale ciasto wygląda tak pięknie i apetycznie, że mam ochotę się odważyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nic nie szkodzi, że jest Pani początkująca. Ciasto jest bardzo proste w przygotowaniu :-) Ważne by dobrze Pani wymieszała czekoladę z masą biszkoptową,wtedy biszkopt ładnie wyjdzie :-) Ciasto nie jest bardzo czasochłonne, najpierw trzeba zrobić budyń na masę i zostawić do wystygnięcia, co troszkę trwa, najlepiej zrobić go rano, a resztę robić popołudniu. Poza budyniem, myślę, że około 1 godzinka starczy :-) Życzę powodzenia, bo ciasto jest super :-)

      Usuń
  15. ciasto wygląda pięknie, a co do margaryny, to oczywiście jak najbardziej, ale tak jak Kasia pisała, utrzeć na puch

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja zrobiłam dzisiaj :-) jeśli chodzi o masę to u mnie tłusta nie wyszła,użyłam Kasi. Jak narazie Pochlonelam dwa kawałki,jest pycha.tylko nie byłabym sobą jakbym wszystko kupiła. Orzeszki uciekły mi z głowy,ale jutro kupie i dodam. Przepis jak dla mnie na 5 :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja właśnie skończyłam robić ciasto, zostało mi dosyć masy, a miałam jeszcze ryż i kajmak więc zamieszałam resztę i przełożyłam jeszcze jedną warstwę, ciasto wyszło super teraz wygląda jak tort :-), coś pięknego

    OdpowiedzUsuń
  18. czy ciasto po zrobieniu powinno dojść "do siebie" w lodówce? czy od razu może iść na stół? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej polecam wstawić je do lodówki na około 2-3 godzinki, a najlepiej na całą noc :-)

      Usuń
  19. Właśnie skończyłam robić ciasto z tego przepisu. Jest wspaniałe, proporcje bardzo dobre, łatwe w przygotowaniu . Dziękuję i polecam innym

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, że smakowało, pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
  20. Ciacho zrobiłam,obiecałam cioci że dam jej spróbować ......nie dotrwało haha rodzinka rozpracowała ciasto w kilka godzin-pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super, że smakowało, bardzo się cieszę, pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
  21. Jest pyszne zamiast margaryny...polecam masło

    OdpowiedzUsuń
  22. można mniej margaryny i jest ok

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam. Zbieram się z zamiarem zrobienia tego pysznie wyglądającego ciasta, mam jednak jedno małe pytanie. O jaką puszkę masy krowkowej chodzi, czy o ta duża, czy może którąś z mniejszych? Natknęłam się już na 3 wielkości tej masy dlatego wolę spytać :). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :-) oczywiście różnice w gramaturze puszek masy kajmakowej są tak niewielkie, że nie ma większego znaczenia jaką Pani doda ja dodałam puszkę 400g

      Usuń
  24. Witam własnie dziś robiłam jest pyszne:) tylko jeden minus rozpada sie po pokrojeniu:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej... Robiła Pani dziś, i już dziś pani kroi i je...to jak ma się nie rozpadać...przecież ciasto potrzebuje czasu w lodówce żeby się zmacerować posklejać. Nie jemy od razu po upieczeniu.

      Usuń
    2. Dziękuje za informacje teraz bede pamietać dopiero zaczynam przygode z pieczeniem wiec ta informacja sprzyda sie napewno.

      Usuń
    3. Ciacho na pewno jutro będzie stabilne i pyszne :-) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  25. Dzis zrobilam,ale czekam do jutra żeby sie dobrze scisnelo.

    OdpowiedzUsuń
  26. Robiłam, wyszło pyszne. Zagości u mnie na stałe

    OdpowiedzUsuń
  27. Tu chyba ktoś zwinął z Pani bloga fotkę http://bezglutynka.blogspot.com/2017/02/bezglutenowe-ciasto-biay-lion.html

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam , bardzo polubiłam Pani bloga ,a ciasto biały lion wszystkim samkowało , dopiero ucze sie piec ciastka ale z pani pszepiasmi wszystko mi wychodzi i chetnie pieke ciastka i bardzo podoba mi sie pomysł ze zdjeciami i opisaniem wszystkiego krok po kroku to mi duzo pomogło, dziekuje i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja upiekłąm jeden biszkopt ale po wsypaniu mąki do ubitych białek z żółtkami, radze mieszać kopyścią dlatego iz mozliwe ze wyjdzie zakalec a tak to białka pozostają puszyste i biszkopt jeden rosnie wiekszy.
    placek jako placek słodki jak.... ale mi to pasuje :D pycha ... trochę sie rozjeżdza ale smakiem nadrabia wygląd

    OdpowiedzUsuń
  30. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  31. O co chodzi z tą czekoladą? Pół tabliczki jest w podanych składnikach.do biszkoptu dajemy 1/4 tabliczki.Co z resztą czekolady? Chodzi o taka mała tabliczkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosze dokladnie czytac...wyraźnie jest napisane,że ze składników na biszkopt pieczemy dwa cienkie i równe biszkopty czyli do jednego idzie 1/4 czekolady i do drugiego tez co daje 1/2 czekolady. Jesli nie chcesz piec dwóch biszkoptów upiecz jeden i przekrój na równe dwa spody-wtedy robisz biszkopt bez dzielenia składników na pół.

      Usuń
  32. Witam
    Dlaczego nikt w prepisach nie podaje wielkosci blaszki.

    OdpowiedzUsuń
  33. Witam wielkość blaszki byla podana wyzej w koment. -25x35.

    OdpowiedzUsuń
  34. Nie lepiej to upiec jeden biszkopt i przekroi go na pół? bedzie prosciej i szybciej ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, ja tak właśnie robię i wychodzi super

      Usuń
  35. Ciacho wygląda bardzo atrakcynie. Mam tylko pytanie odnośnie ryzu- czy on później w cieście mieknie i jest taki ciapowaty? Czy pozostaje chrupiący?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ryż mieszamy z masa kajmakową, więc ryż siłą rzeczy musi lekko zmięknąć, ale ciapa się z niego nie robi :) Ciasto świetnie smakuje, wszystkie warstwy idealnie ze sobą współgrają :)

      Usuń
  36. Dziś będę piekła ,mam nadzieję że będzie tak samo smakować jak wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  37. Jakie wymiary blachy? Bede robiła na święta mam nadzieje ze wyjdzie ;)wyglada smacznie

    OdpowiedzUsuń
  38. Czy ciasto można przygotowac dzien wczesniej, czy lepiej na świeżo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie rozumiem? chcesz przygotowac i w tym samym dniu jeść? przeciez ciasto powinno poleżeć, stężeć, przegryźć się. Najlepiej kroić na drugi dzień.

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko