.

.

niedziela, 30 sierpnia 2015

puszysty, piankowy sernik z wiaderka+FILM

Witam Kochani tego niedzielnego wieczora
a Dziś przychodzę do Was z bardzo fajnym przepisem na łatwy i bardzo leciutki sernik. 
Przepis na tenże sernik widnieje w moim zeszycie z przepisami od wielu lat, jest niezwykle smaczny, bardzo łatwy w przygotowaniu.

Sernik jest jak pianka, rozpływa się w ustach, gorąco polecam :-)


Zapraszam też na film


Przepis na dużą blaszkę około 22x35cm

SKŁADNIKI


CIASTO

-około 180g  margaryny lub masła 
-4 żółtka-białka odkładamy do masy serowej
-2 płaskie  łyżeczki proszku do pieczenia 
-1 szklanka mąki pszennej tortowej (szklanka 250ml)
-3 łyżki cukru

MASA SEROWA


-1 kg sera w wiaderku (ser dobrej jakości 

-3/4 szkl oleju  
-3 budynie śmietankowe po 40g bez cukru
-1 1/2  szkl mleka
-1 cukier waniliowy
-6 żółtek (białka odkładamy)

PIANA


-10  białek (4 z ciasta, 6 z masy )

-1,5 szklanki cukru



Wszystkie składniki na ciasto miksujemy.

Blaszkę smarujemy tłuszczem, nie wysypujemy bułką tartą.
Wykładamy ciasto. Ciasta wychodzi nie dużo, ale smarujemy blaszkę nim cieniutko.  Podczas pieczenia podrośnie.





masa serowa 


Żółtka ucieramy wraz z cukrem waniliowym , dodajemy ser, następnie budynie, olej i na końcu mleko, dokładnie miksujemy.


Piana


Białka miksujemy na sztywno z szczyptą soli, dodajemy 1,5 szkl cukru (można dać troszkę mniej)

Miksujemy do rozpuszczenia cukru,

Pianę dodajemy do masy serowej i dokładnie mieszamy-delikatnie.




Wylewamy na ciasto. Masa serowa jest dość  luźna, ale taka ma być :-) 


Sernik pieczemy około 45-55 minut w temp 170 stopni.


WAŻNE-SERNIK STYGNIE W PIEKARNIKU, NIE WYCIĄGAMY GO, BO OPADNIE. 


I gotowe :-)













i jeszcze jedno zdjęcie specjalnie dla co poniektórych, którym rzekomo sernik popękał i w ogóle...mi nigdy nie pęka, wychodzi rewelacyjnie. Niebawem pojawi sie film z pieczenia tego sernika :)




banalnie proste a pyszne :-) 


SMACZNEGO


153 komentarze:

  1. Pyszny i latwy polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakował :-) Pozdrawiam

      Usuń
    2. Witam zrobiłam serniczek wyszedł pyszny,ale strasznie popekał co moge zrobic ,aby nastepny wyszedł ładny

      Usuń
    3. podejrzewam, że pękł z powodu zbyt wysokiej temperatury lub zbyt bliskiego umieszczenia go przy grzałkach. Jednak ja jak piekę też mi czasem pęka. Może to też być spowodowane jego dużym wyrastaniem.

      Usuń
    4. Ja właśnie swój włozyłam do piekarnika robie go juz drugi raz jest taki jak na zdjęciu i bardzo dziękuję za tak łatwy i zawsze wychodzący sernik,teraz wiem że ten sernik zawsze będzie gościł na moim stole :) pozdraiam

      Usuń
  2. Dzisiaj zrobiłam :) Jednak to nie mój smak, za bardzo budyniowy :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaka wielkość blaszki

    OdpowiedzUsuń
  4. czy ten ser w wiaderku był bardzo rzadki? bo kupiłam i pisało na nim homogenizowany nie wiem czy bedzie sie nadawał :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do tego sernika używamy twarogu białego z wiaderka, nie serka homogenizowanego. Z serka homogenizowanego wyszedłby zakalec. osobiście polecam ser z wiaderka firmy włoszczowa-sernik zawsze się z nim pięknie udaje :-) ser nie może być rzadki, musi być bardzo gęsty, twarogowy. pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
  5. Mam dwa pytania ;) czy ciasto podpiekamy wczesniej a poziej wylewamy mase serowa ? oraz czy sernik ma stygnac przy otwartych drzwiczkach piekarnika czy zamknietych?
    dziekuje za odpowiedz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciasta nie podpiekamy, masę serową wylewamy na surowe ciasto.
      sernik stygnie przy zamkniętych drzwiczkach piekarnika-jest to BARDZO WAŻNE, nie wolno otwierać piekarnika, bo sernik może opaść.

      Usuń
    2. dziekuje za informacje :) własnie piekę ale ciasto wyszło baaaardzo rzadkie. Mam nadzieje ze coś z tego będzie.

      Usuń
    3. właśnie dzisiaj je robiłam, a teraz stygnie w piekarniku, mnie masa serowa też wyszła bardzo rzadka... i właśnie boję się, co mnie czeka po otworzeniu piekarnika.

      Usuń
  6. zrobiłam wczoraj ale nie wyszło bo rzeczywiście ser był nie odpowiedni. Kupiłam naturalny rodzinny z mleczarni kalisz i ten sie nie nadaje bo jest za rzadki. Następnym razem wyjdzie bo na pewno kupie ser który Pani napisała, w smaku był pyszny i delikatny.:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Widzę, że przepis dla zaawansowanych, bo ktoś kto jak ja nie ma pojęcia o gotowaniu ma zgryz typu - co z budyniem. Najpierw zrobić budyń i już gotowy dać do miksowania czy wsypać go i miksować w postaci proszku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogi Pawle,gdyby trzeba było ugotować budynie,w składnikach zapewne pojawiło by się też mleko, i na pewno napisałabym by budyń ugotować i ostudzić-takich info nie ma. W przepisie wyraźnie jest napisane, że dodajemy "budynie" a nie budyń,czyli proszek a nie ugotowany budyń. Przepis zdecydowanie nie jest dla zaawansowanych,jest prosty, polecam i życzę udanych wypieków :-)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź. Kwestię budyniu zapamiętam na przyszłość. Dla mnie każdy przepis bardziej skomplikowany niż zagotuj wodę jest trudny, gdyż jestem jak ten facet dla którego przepis zaczyna się od "Z lodówki weź 10 jajek, połóż na stole ocalałe 7. Wytrzyj podłogę, a następnym razem uważaj."

      Właśnie próbuję zrobić ten sernik i po wstawieniu do piekarnika stwierdzam, że dałem za małą formę i już się boję czyszczenia. Teraz też zastanawiam się czy piekarnik powinien być na obu grzałkach, czy tylko na górnej/dolnej. Ewentualnie z termoobiegiem

      Usuń
    3. haha :-) Spoko, jestem tu po to by odpowiadać na wszelkie wątpliwości :-) Sernik proszę piec na grzaniu góra dół ,bez termoobiegu.
      I ważne-nie otwierać piekarnika przy pieczeniu, jak również po upieczeniu,sernik stygnie w piekarniku.

      Usuń
    4. Czyli dobrze założyłem, że góra i dół. Czas pieczenia minął. W przepisie wyczytałem informację o tym, że nie wolno otwierać piekarnika, żeby sernik wystygł. Tylko nigdzie nie znalazłem informacji ile powinien stygnąć

      Usuń
    5. hmmm no cóż...ile powinien stygnąć...odpowiedź jest prosta=aż będzie zimny :D

      Usuń
    6. Tylko jak sprawdzić czy jest zimny bez otwierania piekarnika? ;)
      W każdym razie po powrocie z zakupów i otwarciu piekarnika okazało się, że sernik bardzo ładnie wyrósł. Smakował też świetnie.
      Tak więc skoro ja dałem sobie radę z tym sernikiem to znaczy, że każdy może go zrobić.
      Na koniec rada dla facetów. Zanim zaczniecie wykombinujcie jak wyczyścić potem piekarnik. Ja w każdym razie po 2h czyszczenia poddałem się do czasu znalezienia mocniejszych środków

      Usuń
  8. Dzis pieklam ten sernik .pycha

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam
    Czy do masy serowej można dodac brzoskwinie???

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam. raczej bym nie dawła ponieważ masa serowa jest dość luźna i opadną na dno. Aczkolwiek zawsze można spróbować poeksperymentować:)

    OdpowiedzUsuń
  11. A czy moze byc olej kujawski?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciężko mi powiedzieć, ale myślę, że może być. Ja jednak zawsze robię z oliwą dobrej jakości :-)

      Usuń
  12. Siedzi w piekarniku ciekawe czy się uda

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak ustawić piekarnik?Dół czy dół-góra?

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam, proszę o informację, czy budynie mają być z cukrem, czy bez cukru?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Budynie mają być bez cukru ponieważ do piany z białek dajemy cukier 1,5 szkl :)

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję. Spróbuję zrobić na Wielkanoc. Pozdrawiam

      Usuń
  15. takiego sernika jeszcze nie pieklam ale napewno upieke na swieta dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  16. takiego sernika jeszcze nie pieklam ale napewno upieke na swieta dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  17. Też zrobiłam z moim misiem i teraz czekamy, aż się upiecze :) Mamy piekarnik gazowy i trochę się boimy o efekt, ale mamy nadzieję, że będzie pyszne :) Mojemu misiowi już cieknie ślinka i burczy mu w brzuszku. Dziękujemy za przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. witam ,
    a co jezeli mam zwykly ser tlusty nie z wiaderka, wyjdzie cos z tego ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie sądzę, ponieważ jest to przepis na sernik z sera wiaderkowego

      Usuń
    2. ze zwykłego sera też wyjdzie i też jest dobry - próbowałam :) Nie polecam też serka z biedronki w wiaderku Vitalea ( nie wiem czy poprawnie napisałam) bo jest za rzadki i sernik nie trzymał się kupy, wszystko się rozłaziło. Wyprubuję p. Katarzynki bo bardzo ładnie się trzyma a wygląda tak kusząco i smakowicie

      Usuń
  19. Witam. A waniliowy budyń nie byłby lepszy? ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może Pani dodać jaki Pani chce, ja dodaję zawsze śmietankowy :-)

      Usuń
  20. Witam
    Czy zamiast oliwy można dodać maslo? Jeśli tak to ile. Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie robiłam tego sernika z masłem i raczej nie polecam, istotą tego ciasta właśnie jest oliwa. Oczywiście może Pani eksperymentować i zmieniać składniki, ale nie uzyska Pani wtedy ciasta z przepisu i zdjęć. Pozdrawiam I życzę Wesołych Świąt!!!

      Usuń
  21. Tego ciasta na dnie wychodzi chyba za mało. ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wychodzi za mało, ilość ciasta jest odpowiednia do cienkiego pokrycia blaszki o wymiarach 22x35cm czyli standardowej dużej blaszki. Ciasta smarujemy cienko, ono podczas pieczenia ładnie podrośnie. Prosze zaufać przepisowi :-) Wszystko wyjdzie idealnie :-)

      Usuń
  22. Właśnie się piecze; ) duży się zrobił i zaczyna pękać. .. na zdjęciu widzę ze Pani jest gładki. ...

    OdpowiedzUsuń
  23. jutro bede probowac :)....jesli sernik stygnie w piekarniku tzn nawet go nie otwierac ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, nie otwieramy piekarnika, bo sernik może opaść, zostawiamy w piekarniku do momentu aż będzie letni, lub lekko ciepły, na pewno będzie smakował, pozdrawiam :)

      Usuń
  24. PILNE. Witam jaką konsystencji powinna mieć masa serowa przed dodaniem białek? Bo u mnie jest zupa... mialam twaróg sernikowy hanusi z mlekovity.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka jak na zdjeciach.raczej masa nie powinna byc jak zupa.nigdy nie uzywalam tego sera.zawsze robie z sera firmy wloszczowa.niech pani dodaje bialka.ciasto najwyzej bedzie pieklo sie dluzej.prosze nie otwierac piekarnika bo opadnie.

      Usuń
  25. witam, właśnie wstawiłam sernik do piekarnika ale masa mi wyszła niezbyt gęsta wszystko zrobiłam tak jak w przepisie boję się że mi nie wyjdzie:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli postępowała Pani według przepisu to wyjdzie na pewno. Masa nie jest gęsta.

      Usuń
  26. Bożena
    Interesuje mnie kwestia zapachu oliwy, czy jej nie czuć w cieście?

    OdpowiedzUsuń
  27. Bożena
    Dziękuję za odpowiedź. Zabieram się do pracy. O rezultatach poinformuję. Mam nadzieję, że sernik będzie wyśmienity. Wypróbowałam już kilkadziesiąt przepisów i żaden nie był doskonały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że sernik będzie smakował :) pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  28. Najlepszy sernik na świecie. Zawsze wychodzi. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  29. Sernik wyśmienity cała rodzina go robi jest przepyszny.zakochałam się w tym przepisie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, też go często robię, jest szybki, i bardzo pyszny :-)

      Usuń
  30. Upiekłam dziś ten sernik i niestety to nie to. Wszystko szło dobrze do czasu wyłączenia piekarnika. Nie otwierałam drzwiczek, ale i tak sernik opadł. Ciasto na spodzie wyszło mi jakieś przetłuszczone, chociaż dałam wszystko tak, jak w przepisie. Smak sera - kwestia gustu, jak dla mnie mało serowy, raczej smakuje jak budyń. Wyglądem, wysokością i konsystencją przypomina ptasie mleczko, a to chyba nie o to chodziło. Absolutnie nie chcę krytykować przepisu, ale jestem zwyczajnie zawiedziona, że nie wyszło i zastanawiam się czemu, bo patrząc na zdjęcia Pani sernik wygląda naprawdę zachęcająco. Użyłam sera Włoszczowa i robiłam dokładnie tak, jak w opisie, a tej masy serowej wyszło mi tak dużo, że nie zmieściło mi się na dużej blaszce, więc byłam pełna optymizmu, że będzie dobrze. W piekarniku ser pięknie wyrósł, ale co z tego, jak po kilku minutach od wyłączenia grzania opadł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cóż...smak sernika to kwestia gustu. Ja piekę go często i wszystkim bardzo smakuje. Zresztą chyba nie trudno się domyślić,że jeśli do masy serowej dajemy 3 budynie to ich smak będzie wyczuwalny. Czemu sernik opadł, nie mam pojęcia. Mi nigdy nie opada. Zawsze wychodzi wysoki i puszysty jak na zdjęciach. Jego konsystencja jak najbardziej ma być podobna do ptasiego mleczka. Zresztą po wyłączeniu grzania sernik po prostu musi troszkę opaść. To normalne. Jednak mimo, ze troszkę opada to nadal jest wysoki. Mam nadzieję, ze znajdzie Pani odpowiadający swoim smakom przepis, i szkoda, ze mój nie sprostał Pani oczekiwaniom, zwłaszcza, że kurcze uwielbiam ten sernik.

      Usuń
  31. Witam wszystkich , Moi drodzy szkoda tylko robic sobie koszty ,ten sernik nie uda sie jezeli wasz piekarnik posiada funkcje chodzenia piekarnik ,bo po wylaczeniu grzania automatycznie zalacza sie wentylator chlodzenia .Niektore piekarniki taka funkcje posiadaja ,sa dla bezpieczenstwa wmontowane szczegolnie w piekarnikach pod zabudowe...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze, nie wiedziałam że takie piekarniki są. Jeśli jest tak jak piszesz, to owszem potwierdzam, sernik może nie wyjść. Taki wentylator zapewne powoduje szybkie zmniejszenie temperatury w piekarniku co może powodować opadnięcie sernika.

      Usuń
  32. czy mozna wstawic foremke to wiekszej foremki z woda tak jak sernik wiedenski zeby nie popekal??? Dziekuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szczerze nie mam pojęcia, ponieważ nigdy tak nie robiłam :-)

      Usuń
  33. Witam Pani Katarzyna.
    Mam pytanie, czy oba przepisy na sernik można ze sobą zmieszać? Tzn. masę serową zrobić z tego przepisu a wykończenie kruszonką i kakaowy spód z poprzedniego.
    dziękuję za odpowiedż :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Nie wiem czy bym ryzykowala.Spod jak najbardziej moze być ale masa serowa wychodzi tu dość luźna dlatego kruszonka podczas pieczenia migłaby utonąć. jeśli byłaby pani zainteresowana polecam sernik królewski-prosze w wyszukiwarce przepisow na blogu wpisać "sernik królewski"i sobie zobaczyć przepis-jest przepyszny polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam go bardzo mnie zachęcił ale nie mam maszynki do mielenia i nie mam jak zmielic sera :( a w tamtym przepisie tak wlasnie jest.. :(

      Usuń
    2. Widziałam go bardzo mnie zachęcił ale nie mam maszynki do mielenia i nie mam jak zmielic sera :( a w tamtym przepisie tak wlasnie jest.. :(

      Usuń
    3. można se utrzeć blenderem lub przepuścić przez praskę :-)

      Usuń
    4. Dzieki ! Utre blenderem w takim razie :) praski tez nie mam :D od niedawna na swoim :D

      Usuń
  35. no to klops...komentrze czytam w momencie kiedy sernik siedzi w piekrniku...moj piekrnik tez m funkcje chlodzeni...wiec obawiam sie ze bedzie klapa...a pieke go na na 14 osobowa wigilie..to bedzie jedyny sernik...albo i nie bedzie..

    OdpowiedzUsuń
  36. Sernik ok, nawet bardzo ok jedynie polecam dodać cukru do masy serowej ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeciez do masy serowej dodajemy bialka ubite z 1,5 szkl cukru ta ilość jest wystarczajaca.

      Usuń
  37. A mogą być dwa budynie czy trzeba dać 3 opakowania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. raczej polecam trzymać się przepisu,ewentualnie jeden budyń zastąpić mąką ziemniaczaną

      Usuń
    2. A ile tej maki zamiast jednego budyniu?

      Usuń
  38. Uwielbiam serniki,więc na 100 proc.,wypróbuję i polecę koleżankom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super,mam nadzieję że wyjdzie bo ten sernik często bywa kapryśny ale jest pyszny :-)

      Usuń
  39. Nie rozumiem kwestii z budyniem, ugotować czy wsypać proszek? Wiem, że wyjaśniała Pani tę kwestię wcześniej, ale z Pani postu nie mogę wywnioskować jaki ten budyń ostatecznie dodać;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewniam Panią,ze tak istotny element jak ugotowanie budyniu byłby wspomniany w przepisie .Zwłaszcza,że jest napisane iż dodajemy BUDYNIE a nie budyń. Czyli jeszcze raz - dodajemy budynie w postaci proszku...

      Usuń
  40. Witam serdecznie. Dziękuję za to że pani jest. Wszystkie przepisy dokładnie opisane ile gdzie z czym po co i dlaczego. Wypróbowalam już wiele przepisów i ciasta wychodzą perfekcyjnie i pyszne. A sernik? Mmmmmm Moje dzieciaki i mąż zachwyceni. Podziwiam i gratuluję pasji. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję jest to jeden z najmilszych komentarzy jakie miałam okazję czytać :-) Bardzo Pani dziękuję za tak wspaniałe słowa :-) Dla takich warto to robić :-) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  41. Chce dodac ze wazne w przepisach jest to aby produkty mialy temperature te sama tzn,pokojowa ,W wypiekach to jest wazne ,dziekuje za przepis,Czasami jakis przepis wyjdzie dobrze po upieczeniu i tego sie trzymajmy.Jakosc produktow tez jest wazna w cukiernictwie,Pozdrawiam Jadwiga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście. Napisałaś bardzo mądry komentarz za który bardzo dziękuję :-) Wiadomo,że im lepszy produkt tym lepszy wypiek :-)

      Usuń
  42. Sernik zawsze troche opada bo wyparowywuje z niego woda,która znajduję się w twarogu.Wiem co pisze bo jestem cukiernikiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Sernik nigdy nie pozostaje taki jak po wyjęciu z piekarnika,zawsze opada,bo wychodzi z niego powietrze,para. Jednak ten sernik mimo tego,że troszkę opada i tak zostaje dość wysoki i puszysty :-) Pozdrawiam

      Usuń
  43. Robiłam go wielokrotnie,zawsze wychodzi jest pyszny

    OdpowiedzUsuń
  44. Ciekawość pali jaki mój będzie bo właśnie wskoczył do piekarnika :-)

    OdpowiedzUsuń
  45. Własne zrobiłam upiekłam siedzi w piekarniku jutro zobaczę co z tego wyszło. Lubię piec ciasta ale sernik to moja pięta Achillesa!!! Ten mało mi z blaszki nie wypłynął ale nie choć rósł powoli do góry z cztery cm ponad blaszkę i nie wyleciał jestem ciekawa jak będzie wyglądał jutro rano !!

    OdpowiedzUsuń
  46. Wygląda super smakuje super noc spędził w piekarniku WESOŁYCH ŚWIAT

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, że sernik się udał i smakuje :-) Pozdrawiam i życzę wesołych świąt :-)

      Usuń
  47. A mi wychodzi zawsze,z kazdego twarogu i z wlaczonym wentylatorem;-)

    OdpowiedzUsuń
  48. Witam zrobiłam ten sernik wyrósł pięknie super przepis :-) ale było w nim czuć oliwę z oliwek. I to dość mocno poleci mi Pani jakiś zamiennik? Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. piekę go zawsze z oliwą i nigdy jej smak nie jest wyczuwalny. Polecam kupić oliwę dobrej jakości. Ewentualnie można spróbować olej rzepakowy

      Usuń
  49. Czy ta ilość margaryny do ciasta czyli 200g to nie za dużo. Czy ciasto nie będzie za rzadkie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie będzie za rzadkie, ono jest wręcz gęste. Oczywiście margarynę można zastąpić masłem

      Usuń
  50. Czy rozmiar blaszki liczy się na dnie czy na górnych bokach

    OdpowiedzUsuń
  51. Czy przed dodaniem masy serowej mogę chwilę podpiec spód? Jeśli tak to ile minut? Ostatnio robiłam tak jak w przepisie i było na pół surowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nigdy nie podpiekam ale skoro pani wyszedl surowy to moze pani podpiec

      Usuń
    2. Ile minut tak mniej więcej?

      Usuń
    3. Ten spód jest bardzo cienki ciasto pieczemy prawie godzinę i sernik dodatkowo stygnie w piekarniku. na prawdę nie wiem jakim cudem jezt surowy.mam nadzieję ,że piecze Pani na grzaniu góra-dół. jak cos to może pani podpiec spod 10minut.

      Usuń
    4. Wierzch jest brazowy a u mnie nie

      Usuń
    5. to chyba logiczne ,że w takiej sytuacji pieczemy dłużej. Każdy piekarnik jest inny. 55 min w 180 stopniach to chyba wystarczający czas by ciasto się zarumieniło,zwłaszcza że stygnie w gorącym piekarniku.

      Usuń
  52. Moje cuasto nie jest jak ptasie mleczko jest zbite czy to wina sera

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem.ma pani wszystko napisane w przepisie-jak robic ciasto krok po kroku,jaki ser jest najlepszy.widocznie ten sernik panią przerósł...na przyszłość proponuję coś łatwiejszego i mniej wymagającego.

      Usuń
  53. Witam. Czy próbowała Pani robić ten sernik z rodzynkami? Zastanawiam się czy nie opadną na dno.

    OdpowiedzUsuń
  54. Bardzo dobry sernik, ale gdy pierwszy raz go piekłam to ciasto było częściowo surowe, więc kolejny raz podpiekłam je i wyszło ok. Dzisiaj robię sernik po raz kolejny, użyłam sera president gdyż jest to bardzo dobry ser pod warunkiem, że nie jest z promocji . Dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń
  55. Przepyszny piekę go już drugi raz teraz na święta polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super. Bardzo się cieszę,że sernik smakuje :) też go piekę na święta :)

      Usuń
  56. Chciałam zapytać o masę z piany. Z ilu białek ją ubijać? Z 10 czy 4 bo się pogubilam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest napisane,że "10 białek-4 z ciasta 6 z masy" co tu jest niejasnego?

      Usuń
  57. Czy blaszka musi byc wysmarowana tluszczem? nie mozna na papierze do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
  58. Sernik wyszedł super mimo tego, że użyłam innego serka z wiaderka (President).

    OdpowiedzUsuń
  59. Witam - serniczek robiłam 1 raz, poprostu rewelacyjny. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, bardzo się cieszę, że smakował :) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  60. Witam, czy białka ubijamy z cukrem pudrem czy ze zwykłym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ze zwykłym cukrem, gdyby chodziło o puder-napisałabym o tym. Ważne jest by białka miksować z cukrem do jego rozpuszczenia. Polecam drobny cukier do wypieków.

      Usuń
  61. Zrobiłam ten sernik na wigilię ale niestety byłam zawiedziona ponieważ będąc w piekarniku bardzo ładnie wyrósł ale po wystygnieciu i wyciągnięciu opadł i już nie był taki jak na Pani zdjęciu. Nie wiem dlaczego tak się stało 🙁🙁🙁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiała Pani coś źle zrobić, nie stosować się do przepisu. Może Pani nie dokładnie rozmieszała cukier, nie rozpuścił się dobrze, może wyciągnęła Pani go za wcześnie, on musi stygnąć w piekarniku. Ja zawsze robię go tak jak pokazuję i zawsze wychodzi piękny i wysoki.

      Usuń
  62. Pierwszy raz wyszedł mi sernik, był pyszny i leciutki. Piekłam go wieczorem wiec zostawiłam do rana w piekarniku i był super. Dziękuje za przepis z którego wreszcie wychodzi mi sernik. Drugi raz jak piekłam to już kombinowałam, dodałam do spodu trochę kakao a do samej masy pokrojone w kostkę brzoskwinie z puszki, a na wierzch posypałam trochę wiórków kokosowych i serniczek też mi super wyszedł:). Robiłam z sera Piątnicy i też wychodzi, jak ktoś by nie mógł dostać sera z przepisu. I dałam normalny olej bo akuratnie nie miałam w domu oliwy. Jeszcze raz dziękuje za przepis i na pewno będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo sie cieszę :) Jak widać można :) Super, ze sernik wyszedł i smakował :) Pozdrawiam cieplutko i serdecznie zapraszam :)

      Usuń
  63. Serniczek pycha polecam gorąco. Piekłam go po raz pierwszy i wyszedł super.
    Po półgodzinnym pieczeniu już się ładnie zezłocił aż się obawiałam czy się nie przypali a otwierać nie można. Wyrósł jakieś 2-3 cm ponad blachę a miałam bardzo dużą, tylko spód jakiś troszeczkę bledziutki wyszedł. Piekłam 50 minut w 180 stopniach i zostawiłam na noc do wystygnięcia, a ser miałam jakiś sernikowy nie z Włoszczowej. Mój mąż stwierdził, że sernik jest za dobry dla gości i sam go zje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, ze serniczek wyszedł i smakował :) Pozdrawiam i zyczę wesołych swiąt :)

      Usuń
  64. no to poszedł do piekarnika za godzinkę zobaczymy :)
    jak długo musi być w piekarniku po pieczeniu ?

    OdpowiedzUsuń
  65. Upiekłam, wyszedł super 👌 a smak och. Dodałam skórkę pomarańczową i zapach migdałowy a do ciasta cytrynowy. Zamiast oleju, 3/4 masła i mąki 1 i 1/2 szklanki. Ciasto podpiekłam, urosło na 2 cm. Sernik równiutki, polałam czekoladą, posypałam wiórkami kokosowymi i skórką z pomarańczy własne. Dzięki za przepis, b~dę korzystać 🥰

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę sie, ze wyszedł, jak widać przepis jest ok, ale i tak pewnoe osoby bedą chrzanić, że nie wychodzi. Też piekłam go na sylwestra, pyszny jest, jeden z moich ulubionych :)

      Usuń
    2. Ooo ja też muszę spróbować nastepnym razem podpiec wczesnuej ciasto. U mnie pierwsze kawalki z brzegu ciasto idealne, ale na środku zbyt wilgotne i rozwalające się :(
      Mimo wszystko serniczek puszysty, delikatny, taki piankowy :) przepis sobie zachowam :)

      Usuń
    3. Hmmm a może poprostu w moim piekarniku musiałabym kilka minut dłużej piec?
      Marny ze mnie cukiernik - mąż zawsze chwali, że dobre...no ale jak 2 letnia córka mówi "pyśne ciacho" to znaczy, że warto piec ��

      Usuń
  66. MASAKRA jeszcze nigdy tak mi nie popekal zaden sernik ... nie dzieki mnie teraz ze nie wstawilas zdjecia calej blachy! Az sie boje to kroic jest jak galareta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak się składa, że piekłam go na sylwestra, niebawem pojawią się nie tylko zdjecia CAŁEJ BLACHY a NAWET FILM. i mi ten sernik absolutnie nie pęka. On musi poleżeć w lodówce. Piekłąm go według proporcji i przepisu na blogu by sprawdzić czy czasami czegoś nie pomyliłam, ale nie, wyszedł idealny, leciutki i nie popękał. Także radzę nie brac sie za pieczenia jak sie nie ma o tym pojęcia...

      Usuń
  67. Jak zrobić na mniejszą blachę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zmniejszyć proporcje, polecam zrobić z 2/3 porcji jeśli będzie to blaszka około 25x25cm, jak mniejsza to z połowy składników

      Usuń
  68. Na początku pieczenia pięknie wyrósł, prawie wylewał sie z blaszki po wyłączeniu piekarnika opadł ( nie otwierałam piekarnika) :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sernik zawsze minimalnie opadnie, ale jeśli opadł bardzo, to coś musiało być źle zrobione. Czy piana została dokładnie ubita, aż do momentu rozpuszczenia cukru? Ona musi być bardzo gęsta, to jest najważniejsza kwestia i mówię o tym na filmie i piszę tutaj. Ten sernik wychodzi i nie powinien opaść. Ludzie mi piszą komentarze i wiadomości, że wychodzi super

      Usuń
  69. Witam ,robiłam według przepisu 2 razy wyszedł super ,ostatnio mi nie wyszedł w środku był surowy ,teraz robię go po raz 4 sprawdzam patyczkiem do szaszłyków i jest mokry .Jest już 20 min dłużej .Mam nadzieję że będzie ok.

    OdpowiedzUsuń
  70. Witam
    Czy może być serek waniliowy President 1kg w wiaderku?

    OdpowiedzUsuń
  71. Pyszny, zastępuje moje dotychczasowe przepisy na sernik🙂🙂🙂

    OdpowiedzUsuń
  72. Dzień dobry Pani Kasiu Kasieńko Imienniczko Moja pozdrawiam Panią serdecznie odzywam się w takiej sprawie wczoraj zrobiłam sernik z wiaderka z przepisu Pani muszę powiedzieć wypływał mi z blaszki ale to moja wina bo wzięłam blachę otwieraną a nie bez otwierania i kupiłam twaróg Presidend

    OdpowiedzUsuń
  73. Bo jaką blaszkę Pani użyła do tego placka otwieraną czy nie otwieraną bo to dla mnie ważne zbliżają się urodziny Naszego Syna 4 Grudnia 2022 i bym chciała zrobić ponownie jedno już wiem nie użyję blaszki otwieranej

    OdpowiedzUsuń
  74. Pani Kasiu jaką blachę użyła Pani otwieraną czy nie otwieraną bo jest to bardzo ważne dla mnie bo zbliżają się urodziny Naszego Syna 4 Grudnia 2022 i bym chciała zrobić ten serniczek ponownie

    OdpowiedzUsuń
  75. Będę bardzo wdzięczna Pani za szybką odpowiedź pozdrawiam serdecznie Panią życząc miłej Niedzieli ADWENTOWEJ

    OdpowiedzUsuń
  76. Przepis super,sernik wyszedł rewelacyjnie,troszke zmodyfikowałam bo dodalam 1,5kg sera a zamiast budyniu gotowy serfix no i do pieczenia w piekarniku na dole postawiłam blaszkę z wodą, sernik nie opadł ani pół centymetra i nie popękał. Wyszedł puszysty, bielusieńki,wyglądem przypomina sernik na zimno a tylko dlatego że góra tez po upieczeniu była bielutka a nie przypieczona.Przepis petarda-dziekuję.

    OdpowiedzUsuń
  77. Witam
    Dzisiaj upiekłam ten sernik. To był debiut w nowiutkim i jeszcze niewyczutym piekarniku. Studziłam w piekarniku, ale uchylonym i krótko po wsawieniu do pieca otwieram, bo zapomniałam o rodzinach a rodzynki być muszą.
    Wyszedł rewelacyjnie!!!!!!
    A następny zrobię z sera waniliowego z biedry.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  78. Witam przepis rewelacyjny, chciałabym upiec go tym razem z rodzynkami . Jak je przygotować, ile ich dać aby nie opadły. I co ważne czy nie zepsuje się jego boski smak?

    OdpowiedzUsuń
  79. Ten sernik to porażka, pieklam go już dwa razy z myślą że może coś źle zrobiłam za pierwszym razem. Jest za lekki i rozpada się podczas krojenia, jak galareta.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko