.

.

środa, 30 stycznia 2019

Ciasteczka karnawałowe rozetki+FILM

Witam Kochani
dziś kontynuuję tematykę tłustego czwartku i karnawału. Widzę, że mój poprzedni przepis na taratuszki bardzo Wam się spodobał. Bardzo się z tego cieszę :)

Ostatnio jak robiłam porządku w kuchennej szufladzie natknęłam się na stare foremki do ciasteczek rozetek. Nie robiłam ich wieki. Foremki leżały sobie i leżały. Aż w końcu postanowiłam te ciasteczka zrobić. Są one bardzo dobre, robi się je ekspresowo, przepis jest baaardzo wydajny, wychodzi ich cała fura. 
Jeśli chodzi o foremki ja swoje mam od wielu lat, chyba jeszcze z czasów PRLu :) Rodzice je kupili na jakimś targu za grosze. 
Teraz wiem, że są one dostępnie w sklepach internetowych więc można zakupić.
Ale dość paplaniny, zapraszam na rozetki :)






Zapraszam też na film, na którym pokazuje jak zrobić te ciasteczka :)



SKŁADNIKI  CIASTO

-250ml mleka
-1,5 szklanki mąki pszennej tortowej (szklanka 250ml)
-1 cukier waniliowy
-1 łyżka cukru
-2 jajka
-1 łyżka octu (by nie piły oleju)

DODATKOWO

-cukier puder
-olej do smażenia
-foremki do rozetek


Składniki na ciasto dajemy do miski i miksujemy na gładkie ciasto-jest to ciasto jak na naleśniki tylko trochę gęstsze :)


Na patelnię wlewamy olej, tak by foremki były w nim zanurzone, więc oleju wlewamy na wysokość foremek.


Foremki wkładamy do oleju i podgrzewamy go.
Foremki muszą być bardzo dobrze nagrzane.
Następnie wyciągamy foremkę, strzepujemy resztę oleju i zanurzamy ją w cieście tak do 2/3 wysokości. Szybko wkładamy na olej, w ciągu kilku sekund ciasto się zezłoci i powinno samo odejść od foremki, jeśli nie odejdzie trzeba leciutko podważyć widelcem. 


Ciasteczka smażymy na słoty kolor  z obu stron, one cię smażą bardzo szybko.

Tak postępujemy z całym ciastem.
Usmażone ciasteczka dajemy na ręcznik papierowy by obciekły z nadmiaru oleju.

Posypujemy cukrem pudrem.






Są bardzo łatwe, chrupiące i bardzo zachęcam do wypróbowania :)
Zapraszam do obejrzenia filmu gdzie pokazuję jak je  smażyć :)



1 komentarz:

  1. Super przepis! Myślę, że znajdzie się wiele osób, które skorzystają. Są też osoby, które bardzo lubię naleśniki i ja do grona tych osób również należę. Na pewno warto wziąć pod uwagę proste przepisy i jeden z takich udało się znaleźć na stronie https://zielonysrodek.pl/nalesniki-z-maki-ryzowej/ . Myślę, że możecie sprawdzić, bo to naleśniki z mąki ryżowej.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko