.

.

czwartek, 2 kwietnia 2020

Krokiety ziemniaczane z pieczarkami i marchewką, chrupiące, łatwe-farszynki +FILM

Cześć Kochani, dziś chcę Was zaprosić na przepyszne i bardzo łatwe krokiety ziemniaczane znane też jako farszynki. Dosłownie z kilku podstawowych składników możemy mieć pyszne danie np na obiad :)
Składają się one z ciasta ziemniaczanego, nadziane są pysznym i łatwym farszem z pieczarek, cebulki i marchewki.





Bardzo polecam, przepis jest bardzo wydajny, a krokiety na prawdę bardzo smaczne.


Zapraszam tradycyjnie też na przepis w formie filmu, na którym pokazuję jak zrobić te pyszne krokiety. Zachęcam też do odwiedzenia mojego kanału na Youtube :)



SKŁADNIKI

* z podanych proporcji wyszło mi 18 dużych krokietów

CIASTO 

-1,5 kg ugotowanych ziemniaków
-sól
-200g mąki pszennej 
-50g mąki ziemniaczanej
-2 jajka


FARSZ

-500g pieczarek
-2 marchewki 
-1 cebula
-łyżka masła
-papryka czerwona w proszku
-sól
-pieprz

DODATKOWO

-olej do smażenia
-jajko
-bułka tarta
-sól
-pieprz


1,5 kg obranych ziemniaków solimy i  gotujemy, następnie studzimy, i mielimy lub przepuszczamy przez praskę.


FARSZ


Do garnka dajemy pokrojoną na małe kawałki cebulkę i smażymy ją na maśle. Następnie dodajemy pokrojone pieczarki oraz starte na tarce o dużych oczkach marchewki.

Mieszamy, zmniejszamy ogień i chwilę smażymy.



Następnie gdy marchewka i pieczarki będą miękkie doprawiamy nasz farsz. Ja używam podstawowych przypraw, doprawiłam czerwoną papryką, solą i pieprzem.


Farsz mieszamy, i odkładamy do wystudzenia. Jeśli pieczarki puściły dużo soku, polecam go odlać.


CIASTO


Do miski dajemy zmielone ziemniaki, dodajemy 2 jajka, 200g mąki pszennej oraz 50g mąki ziemniaczanej. Ciasta już nie solimy, bo soliliśmy ziemniaki.



Zagniatamy ciasto, nie długo, tylko do połączenia. 


***tutaj mała uwaga, ja miałam ziemniaki z wysoką zawartością skrobi, dość suche, więc ciasto wyszło mi idealne, ale jeśli wasze ziemniaki będą bardziej "mokre" trzeba dodać więcej mąki, ciasto nie powinno się kleić.



Następnie z ciasta odkrawamy kawałek, rozpłaszczamy rękami na płaski, dość cienki placek, dajemy trochę farszu, zawijamy jak krokieta.

Formujemy rękami.






Tak postępujemy z całym ciastem. Mi wyszło 18 dużych krokietów.


Następnie do miski dajemy jajko, ja sobie dolałam do niego troszkę wody, dodajemy sól, pieprz, następnie panierujemy krokiety-maczamy w jajku, i obtaczamy w bułce tartej. 





Do patelni wlewamy nie dużo oleju, podgrzewamy. Smażymy krokiety na małym ogniu na złoty kolor. 


I gotowe :)


Krokiety polecam podawać z sosem pieczarkowym.

Są na prawdę pyszne, sycące, można je zastawić na drugi dzień i odgrzać.









Są świetnym pomysłem na łatwy obiad. Chrupiące, z pysznym nadzieniem.

Polecam i życzę smacznego.

Zapraszam na film z przepisem





3 komentarze:

  1. Bardzo lubię takie ziemniaczane krokiety. Robiłam kiedys podobne tylko bez farszu, a ziemniaki byly polaczone z brokułem. Zaletą jest też to, że fajnie sprawdzą się też aby je zamrozić i miec potem obiad gotowy :) Z wielka chęcią wyprobuje ten przepis - bardzo smakowicie wyglada :) Pozdrawiam, Kinga

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko