.

.

czwartek, 18 sierpnia 2022

Sernik Izaura-na kakaowym cieście (pyszny, mięciutki, wilgotny) +FILM

 Cześć Kochani, któż nie lubi serników? Mało chyba jest takich osób. Dziś zapraszam Was na jeden z pyszniejszych serników-sernik Izaura, czyli mięciutki, kremowy sernik na kakaowym cieście murzynku.

Sernik jest bardzo łatwy do zrobienia a smakuje rewelacyjnie. Zapraszam gorąco





Tradycyjnie zapraszam Was też na film z przygotowaniem sernika 



SKŁADNIKI

*blaszka ok 25x35cm*

***zawsze używam szklanki o pojemności 250ml***


CIASTO KAKAOWE

-2 szklanki mąki pszennej tortowej

-niepełna  szklanka cukru

-3 łyżki ciemnego  kakao

-200g masła lub margaryny

-2 łyżeczki proszku do pieczenia

-4 jajka

-200ml wody


MASA SEROWA 

-1 kg sera z wiaderka lub zmielonego twarogu półtłustego

-4 jajka

-150g miękkiego masła lub margaryny

-2 budynie śmietankowe bez cukru po  40g sztuka

-3/4 szkl cukru

LUKIER 

-sok z cytryny

-cukier puder


Na początek zrobimy bazę ciasta-do garnka dajemy wodę, masło lub margarynę, cukier i kakao-wszystko podgrzewamy na małym ogniu mieszając do momentu rozpuszczenia cukru-powstanie nam dość gęsta kakaowa masa. Masę ściągamy z ognia i studzimy 


Żółtka oddzielamy od białek, białka ubijamy na sztywną pianę-pianę odkładamy.



Do przestudzonej masy kakaowej dodajemy żółtka i wszystko miksujemy. 


Następnie dodajemy 2 szklanki mąki pszennej tortowej i proszek do pieczenia-wszystko miksujemy-powstanie nam dość gęsta masa. Na koniec do masy dodajemy pianę z białek-delikatnie miksujemy do połączenia.



MASA SEROWA 


Żółtka oddzielamy od białek, białka ubijamy na sztywną pianę. 


Do miski dajemy miękkie masło lub margarynę, 4 żółtka i cukier i ucieramy na masę. Następnie wciąż miksując dodajemy zmielony twaróg. Potem do masy serowej dodajemy 2 budynie śmietankowe bez cukru po 40g sztuka i miksujemy do połączenia. Na koniec do masy serowej dodajemy pianę z białek i delikatnie miksujemy na najniższych obrotach do połączenia.



Dno blaszki wykładamy papierem do pieczenia i wykładamy 2/3 masy kakaowej, wyrównujemy i wykładamy na nią masę serową. Delikatnie wyrównujemy i na masę serową wykładamy resztę ciasta kakaowego robiąc esy floresy.




Sernik wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika grzanie góra-dół bez termoobiegu i pieczemy ok 50 minut.

Upieczony sernik studzimy, można go polać czekoladą lub zrobić lukier cytrynowy i polać tworząc niteczki.


Sernik wstawiamy do lodówki na kilka godzin. I gotowe. 







Sernik jest pyszny, kremowy, wilgotny i delikatny. Bardzo gorąco polecam bo warto go zrobić :) 





16 komentarzy:

  1. Nie masz pojęcia jak się cieszę, że opublikowałaś ten przepis! :) Moja mama robi w zasadzie identyczne ciasto, ale mi jakoś średnio wychodzi. Wierzę, że z Twojego przepisu będzie mi wychodzić takie jak powinno bo bardzo lubię Twoje ciasta i inne słodkości. Pozdrawiam, miłego wieczoru :) Kinga

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię te przepisy

    OdpowiedzUsuń
  3. A jakie są proporcje na lukier ? Ile cukru pudru i ile soku z cytryny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja robię na oko, sok z połowy cytryny i cukier puder ile zabierze

      Usuń
  4. Dlaczego baza ciasta wychodzi mi rzadka ?

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry .Piekłam już dwa razy z Pani przepisu sernik Izaura i powiem , że wyszedł super. Dałam tylko trochę mniej cukru.Ale wszystkim bardzo smakował
    Dziękuję. Teraz patrzę jakie kolejne ciasto upiec.Wspaniały blog ,oraz fajne i różnorodne przepisy. Polecam.Naprawdę warto skorzystać

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam robiłam z tego przepisu ale ta masa z początku przepisu która się zagotowuje wcale mi nie wyszła gęsta,więc niewiem czy tej wody nie jest za dużo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś właśnie robiłam i wyszła mi też rzadka,więc zamiast 200ml dałam 20ml

      Usuń
  7. A na formę 24x24 to jakie proporcje składników? Będzie wysoki, jak zrobię z połowy porcji?

    OdpowiedzUsuń
  8. W przepisie nie ma podane ile tej wody?

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepraszam bo już ktoś zadał to pytanie, ale nie ma jasnej odp. Czy baza będzie gęsta po zagotowaniu? Wyszła mi rzadka, czy napewno 200 ml wody? Tu pytanie do autorki przepisu. Pozdrawiam serdecznie 🙂

    OdpowiedzUsuń
  10. Chciałam zrobic ten sernik na pani filmiku masa jest od razu gęsta a moja bardzo bardzo rzadka

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak dla mnie to jest błąd w przepisie bo te 200 ml wody to wychodzi rzadka baza

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko