.

.

sobota, 12 marca 2016

kopuła z rolady z puszystym serowym nadzieniem a'la Charlotte Royale :-)

Witam kochani, Wielkanoc coraz bliżej
Ja właśnie skończyłam piec pierwsze wielkanocne pierniczki :-)
Fajne wyszły :-)

Dziś przychodzę do Was z bardzo ciekawym ciastem, które rewelacyjnie wygląda, robi się je łatwo i przyjemnie, a efekt powala :-)

Ciasto to funkcjonuje pod nazwą Charlotte Royale,  robi się je w misce, która wykłada się pokrojoną na plasterki roladą biszkoptową, a całość wypełnia się dowolnym nadzieniem-może być to krem, pianka czy co chcemy :-)



Ciasto pięknie wygląda i jest pyszne.

Polecam.
Ja moją kopułę robiłam z rolad biszkoptowych posmarowanych domowym dżemem truskawkowym.

Nadzienie zrobiłam ze śmietanowo-serowej masy-pianki.

Wszystko się rewelacyjnie komponuje, ciasto jest nie za słodkie, bardzo pyszne :-)

Polecam:-)

No to zaczynamy :-)

PODAJĘ SKŁADNIKI NA CIASTO WYKONANE W MISCE O POJEMNOŚCI 5 L
(CIASTO WYSZŁO SPORE )

ROLADA BISZKOPTOWA (musimy upiec 2 sztuki)

-4 jajka
-0,5 szkl cukru
-0,5 szkl maki pszennej tortowej

NADZIENIE

-600g serka homogenizowanego waniliowego
-600ml śmietany 30% (można zastąpić 3 śnieżkami ubitymi w 600ml mleka)
-1 łyżka cukru pudru
-3 łyżki żelatyny
-3/4 szkl wrzątku

DODATKOWO 
dżem truskawkowy (najlepiej jakiś gęsty)


Dużą blachę piekarnikową wykładamy papierem do pieczenia.

Białka oddzielamy od żółtek, ubijamy je na sztywną pianę, dodajemy cukier, żółtka i na koniec mąkę-delikatnie mieszamy.



Powstała masę wylewamy na blachę, rozsmarowujemy cienko, tak by pokryć ciastem całą blachę.
Pieczemy około 10 minut w temperaturze 170 stopni-na złoty kolor.


Upieczony biszkopt ściągamy z blachy i wykładamy papierem do góry na ściereczkę.
Ściągamy papier i delikatnie zwijamy biszkopt w rulon, wzdłuż dłuższego boku.


Odkładamy do wystudzenia.

Pieczemy drugą roladę.

Gdy rolady wystygną smarujemy je dżemem, i ponownie zwijamy.


Odkładamy na 15 minut. 

Miskę o pojemności 5 l wykładamy folią spożywczą.

Rolady tniemy na plasterki około 1 cm, nawet troszkę mniej.

Plasterkami wykładamy miskę.





MASA

Śmietanę  ubijamy wraz z cukrem pudrem. 
Następnie dodajemy serki, i żelatynę-dokładnie wymieszaną w 3/4 szklanki wrzątku  i ostudzoną.



masę wylewamy do miski, wyrównujemy odstające kawałki rolad, możemy to co nam zostało wyłożyć na górę.
Ciasto przykrywamy folią spożywcza i wkładamy na całą noc do lodówki.

Następnego dnia do miski wkładamy talerz i odwracamy ją do góry dnem, ciasto pięknie wyjdzie z miski :-)
I będzie wielkie wow :-)



















I gotowe :-)
Szybkie, łatwe, piękne i rewelacyjne w smaku :-)

Polecam :-)





6 komentarzy:

  1. Wspaniałe ciacho, z chęcią bym teraz zjadła kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniale i bardzo smaczne ja mam na blogu smakowitą babke

    OdpowiedzUsuń
  3. A czy gdybym zrobiła biszkopt czekoladowy do rolad to byłoby równie smakowite? Jak uważacie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak najbardziej, można eksperymentować. polecam zrobić biszkopt kakaowy i posmarować powidłami. pozdrawiam :-)

      Usuń
  4. Pani Kasiu! Ciasto pychaa w domu wszyscy się bardzo nim rozkoszowali. Tylko trzeba było dodać troszkę więcej żelatyny.:D Pozdrawiaam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze z tą żelatyną to różnie bywa, zauważyłam, że ta produkowana przez niektóre firmy nie spełnia do końca swojej roli. Ja dałam 3 łyżki do masy i wszystko ładnie się ścięło. :-)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko