.

.

środa, 6 grudnia 2017

Ciasto budyniowiec ze śmietankową pianką-rewelacyjne i szybkie

Witam Kochani

Dziś słodki dzień,więc i ja przychodzę do Was z czymś słodkimi pysznym. Mam nadzieję,że Mikołaj się postarał i przyniósł Wam to o czym marzyliście. Wracając do kulinariów przychodzę do Was z przepisem na rewelacyjne ciasto,które koniecznie musicie wypróbować.






Nie bardzo wiedziałam jak je nazwać,ale w końcu zostało budyniowcem ze śmietankową pianką. Ciasto składa się z puszystego kakaowego spodu,gotowanej masy budyniowej,którą wykładamy na ciasto zaraz po ugotowaniu i z pianki śmietanowej .Ciasto po schłodzeniu wręcz rozpływa się w ustach,jest szybkie,łatwe,ładne i pyszne :) Zapraszam

SKLADNIKI

*przepis na blaszkę 25x25cm

CIASTO KAKAOWE

3 jajka
1 szkl mąki pszennej tortowej (szklanka 250ml)
0,5 szkl cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
6 łyżek wody i 6 łyżek oleju
1 łyżka kakao 

MASA BUDYNIOWA

3,5 szkl mleka
3 żółtka
1 łyżka cukru waniliowego
200g masła lub margaryny
3/4 szkl cukru
0,5 szkl mąki pesznnej
1 budyń śmietankowy bez cukru 40g

PIANKA

500 ml śmietanki 30%
1,5 łyżki żelatyny 
0,5 szkl gorącej wody
2 łyżki cukru pudru


DODATKOWO 

czekolada gorzka do posypania




CIASTO

 Jajka ucieramy z cukrem do białości, dodajemy przesianą  mąkę,proszek, kakao i miksujemy. Na koniec dodajemy wodę i olej.
Ciasto dajemy do blaszki wyłożonej papierem i pieczemy około 15-20 min w temp 180 stopni.

MASA BUDYNIOWA 

3 szkl mleka wlewamy do garnka,dodajemy cukier,cukier waniliowy i masło. Gotujemy mieszając co chwilę do rozpuszczenia masła.



Resztę składników na masę miksujemy w 0,5 szkl mleka i powstałą masę wylewamy na gotujące się mleko z masłem i cukrami.
Mieszamy gotując do uzyskania gładkiego budyniu-,najlepiej robić to metalową trzepaczką.



Masę ściągamy z ognia i od razu wykładamy na ciasto. Wyrównujemy i studzimy.



PIANKA

Śmietanę ubijamy z cukrem pudrem. Żelatynę rozpuszczamy w 0,5 szkl gorącej wody i mieszamy.Studzimy i dodajemy do śmietany miksując chwilkę  na najwyższych obrotach

Masę śmietankową wykładamy na ciasto,trzemy na nią czekoladę i wstawiamy na noc do lodówki


Ciasto pięknie się kroi i rewelacyjnie smakuje








gorąco Wam je polecam :)

SMACZNEGO :)

46 komentarzy:

  1. jaka mąka?? ziemniaczana czy krupczatka do masy budyniowej?

    OdpowiedzUsuń
  2. Z mojego doświadczenia wiem, ze jesli sie doda olej lub wode do jakiegokolwiek ciasta, to nam wyjdzie surowe, nie wyrosnie i ogolnie bedzie zakalec.

    latte90.simplesite.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie sie nie zgadzam.to ciasto wychodzi rewelacyjne,pulchne i nie ma mowy o żadnym zakalcu. korzystam z niego baaaardzo czesto nawet do tortów i wychodzi idealnie.

      Usuń
    2. ja też dodaję do tego typu biszkoptu olej i nigdy nie wyszedł mi zakalec może zrobić zakalec też trzeba umieć hehe

      Usuń
    3. Również się nie zgadzam. Do każdego biszkoptu dodaję olej i wodę w równych proporcjach

      Usuń
    4. Ja się nigdy nie spotkałem z czymś takim ,że się zastosuje olej do ciast ,by wyszedł zakalec ,a bardzo często to stosuje.

      Usuń
    5. To wyszło miękkie i pyszne 😋

      Usuń
    6. A właśnie stosując olej i wodę..wychodzi puszyste... Od lat piekę tak biszkopty.. rewelacja...😂

      Usuń
    7. Ciasto rewelacja, wychodzi znakomicie i zadnego zakalca:)

      Usuń
    8. Ciasto przepyszne, żadnego zakalca nie ma,

      Usuń
  3. Mi zawsze udaje się puszysty biszkopt ,niezależnie jaka mąka.Piekłam na samej mące kartoflanej jak i na krupczatce.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki to jest rozmiar blachy?

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest tak pyszne że rozplywa się w ustach 😀😀😀

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy składniki na ciasto mają być w temperaturze pokojowej?:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi wyszło ciasto trochę niższe, ale i tak pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może miała Pani większą blaszkę-to jest przepis na blaszkę 25x25cm co jest napisane powyżej :)

      Usuń
  8. Pięknie Ci wyrosło to ciasto. Mi zawsze opada :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Bosko wygląda ,mniamm :) Napewno zrobię. Czy jest możliwość zamiany z braku żelatyny na fix do śmietanki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fix nie nada śmietance takiej sztywności jak żelatyna, ale jeśli Pani to n ie przeszkadza, można dać fix

      Usuń
  10. Sprawdzilam,bardzo dobry przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że ciasto przypadło do gustu, osobiście też je bardzo lubię :)

      Usuń
  11. Niebo w gębie

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy można na okrągłej blaszce to zrobić ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można jak najbardziej, polecam dużą tortownicę o srednicy 26cm, a jak mniejsza to trzeba troszkę zmniejszyć proporcje

      Usuń
  13. Moja wnuczka uwielbia to pyszne ciasto. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. To już kolejne ciasto, które zrobiłam z Pani przepisu. Pyszne jest. Tylko piankę na wierzchu zrobiłam z dodatkiem cappucino czekoladowego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, ze smakowało :) Z czekoladowym cappuccino musiało być pyyycha :)

      Usuń
  15. W jakim piekarniku Pani piecze?

    OdpowiedzUsuń
  16. Właśnie studzi się budyń. Martwię się bo zrobiłam w blaszce 24x24 i boję się, że pianka się nie zmieści:(

    OdpowiedzUsuń
  17. Robiąc ciasto, byłam bardzo zadowolona że wszystko ładnie sprawnie mi idzie. Spojrzałam za sobie ... hmm po mi jajka�� i tak się stało że zapomniałam dodać żółtek do masy budyniowej. Aleeeee to nic! Pomimo tego braku, ciasto wyglądało pięknie i było bardzo dobre. U mnie jedynie gorzka czekolada się nie spisała. My jednak lubimy słodkośćiiiiii. ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fajnie, ze mimo braku żółtek masa wyszła :) Oczywiście ciasto można posypać czym się chce, akurat ja zastosowałam czekoladę gorzką bo ciasto jest dość słodkie, ale można użyć mleczną, białą czy deserową, co kto chce i lubi :)

      Usuń
  18. W budynku zrobily się grudki... Mogę dać na ciasto?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. budyń podczas gotowania należy dokładnie mieszać by grudki się nie zrobiły, wyraźnie jest to napisane w przepisie. Radziłabym dodać do budyniu odrobinę ciepłego mleka i lekko podgrzewać i energicznie mieszać trzepaczką tak by grudki zniknęły.

      Usuń
    2. A nie za dużo tego mleka na tak małą ilość budyniu? Zrobiłam wszystko jak w przepisie i wyszedł mi bardzo rzadki.:( Nie wiem czemu.

      Usuń
    3. 3,5 szkl to nie cały litr. Dajemy mąkę, budyń, żółtka, więc nie wiem dlaczego miałby wyjść rzadki. Mi zawsze wychodzi bardzo gęsty. Trzeba go długo gotować. Druga sprawa, masa ma w sobie masło, ono po wystudzeniu i przebywaniu ciasta w lodówce, zwiąże krem.

      Usuń
  19. Mega pyszne to ciasto! Miałam zrobione go na urodzinach syna i wszyscy się nim zachwycali :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, ze smakowało, osobiście też je bardzo lubię :) Pozdrawiam cieplutko <3

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko