.

.

czwartek, 6 października 2022

Pyszny deser Malinowy Król (czekoladowo-budyniowy z malinami)+FILM

 Cześć Kochani, na mojej działce owocują jeszcze jesienne maliny. Pyszne, słodkie. Postanowiłam wykorzystać je do pysznego deseru, na który przepis chcę Wam dziś przedstawić. Deser Malinowy Król to biszkopty, kremowy budyń, pianka z Nutellą i galaretka z malinami. Wszystkie warstwy super ze sobą współgrają a deser zachwyca smakiem. Jest elegancki i pyszny. Zapraszam 






Zapraszam też na film




SKŁADNIKI

*z tych proporcji wyszło mi 8 dużych pucharków


MASA BUDYNIOWA


-1 litr mleka

-100g masła lub margaryny

-2 budynie śmietankowe lub waniliowe po 40g bez cukru

-0,5 szkl cukru 


PIANKA CZEKOLADOWA


-1,5 łyżki żelatyny

-125ml wrzątku

-500ml śmietanki 30 lub 36%

-kopiasta łyżka cukru pudru

-2,5 kopiaste  łyżki nutelli 



WARTSWA MALINOWA


-750ml wrzątku

-300g malin

-2 galaretki malinowe


DODATKOWO


-biszkopty okrągłe lub podłużne 




Do garnka dajemy mleko, cukier, masło, budynie-dokładnie mieszamy, zagotowujemy mieszając do zgęstnienia. 



Na dno każdego pucharka dajemy kawałki biszkoptów, ja miałam podłużne, pokroiłam je.



Następnie na biszkopt dajemy gorący budyń. Po ostudzeniu budyń zgęstnieje.



Na budyniu układamy kawałki biszkoptów-wszystko studzimy.



Żelatynę rozpuszczamy w 125ml wrzątku, studzimy.


Śmietanę ubijamy z cukrem pudrem, dodajemy nutelle-miksujemy.



Na koniec wciąż miksując dodajemy żelatynę. Miksujemy chwilę na najwyższych obrotach. Masę z nutellą wykładamy do pucharków.



Wstawiamy desery do lodówki by pianka się stężała.

I została ostatnia warstwa-galaretki malinowe rozpuszczamy we wrzątku. Studzimy. Do zimnej galaretki dodajemy maliny-wstawiamy na chwilę do lodówki by zaczęła gęstnieć.


 Gęstniejąca galaretę z malinami wykładamy na piankę







Desery wstawiamy do lodówki na kilka godzin do schłodzenia.

I gotowe :) Bardzo polecam, deser jest przepyszny.











2 komentarze:

  1. Wygląda przepyszne,łatwe wykonaniu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niskokaloryczny deser to moje ulubione oszustwo na dietę! Słodkie, bez zbędnego kalorycznego obciążenia. Dla tych, którzy uwielbiają słodycze, ale dbają o linię!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko