.

.

wtorek, 24 stycznia 2017

najlepsze ptasie mleczko-kolorowe z kakaową pianką

Witam Kochani tego zimowego dnia 
mam nadzieję,że humory Wam dopisują,mi wręcz bardzo :-) 

W piątek 20 stycznia byłam na występie kabaretu Paranienormalni :-)  Zawsze chciałam na nich iść, każdemu polecam ,dawno się tak nie uśmiałam :) Mariolka,Balcerzak i inni  dają czadu. Narobiłam masę zdjęć,kupiłam sobie kubeczek w Mariolką-super :D Ale przejdźmy do kulinariów-

dziś przychodzę do Was z przepisem na bardzo pyszne,lekkie ciasto-wręcz wiosenne-bo kolorowe :-) 


Mowa o ptasim mleczku,ale ja nazwałam to ciasto papuga bo jak już wspominałam jest kolorowe :-)

Kolory wyszły mi dość blade i ciężko było mi uchwycić je na zdjęciach,dlatego następnym razem chyba dołożę do galaretek troszkę barwników aby wzmocnić kolory :-) Jednak ciasto wygląda ślicznie w takich pastelowych barwach.


Składa się ono z delikatnego kakaowego biszkopta,kolorowej pianki oraz kakaowej pianki,która wieńczy całe ciasto.


Ciasto robi się łatwo i przyjemnie.



SKŁADNIKI


*przepis na blaszkę 25x25cm


BISZKOPT


4 jajka

4 łyżki cukru
4 łyżki mąki
1 łyżka kakao

PIANKA


600 ml śmietanki 30%

3 płaskie łyżki cukru pudru
3 galaretki o różnych kolorach (ja użyłam agrestowej-zielona,truskawkowej-czerwona, owoce leśne-fioletowa)
600ml wrzątku

PIANKA CZEKOLADOWA


200ml mleka

1 śnieżka (bita śmietana w proszku) 60g
1 tabliczka mlecznej czekolady 100g
1 łyżeczka kakao
1 płaska łyżka żelatyny rozpuszczona w 1/4 szkl wody i ostudzona


Przygotowanie ciasta polecam rozpocząć od rozpuszczenia każdej z galaretek w 200ml wrzącej wody. Galaretki dokładnie mieszamy i zostawiamy do wystudzenia.



Następnie przechodzimy do przygotowania biszkopta. Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy je na sztywna pianę,dodajemy cukier-miksujemy,dodajemy żółtka-miksujemy. Na koniec dodajemy przesianą mąkę z kakao i miksujemy chwilkę na najniższych obrotach. Ciasto wlewamy do blaszki posmarowanej tłuszczem i posypanej bułką tartą .Pieczemy około 15 minut w temperaturze 180 stopni do suchego patyczka .Studzimy.





Następnie do 3 misek wlewamy po 200 ml śmietanki  i dodajemy po łyżce cukru pudru i ubijamy ją  ,dodajemy zimne galaretki miksujemy .Na zimny biszkopt dajemy po łyżce na zmianę każdego koloru galaretki. Wyrównujemy i wstawiamy do lodówki.





Pianka czekoladowa-

Do garnka wlewamy mleko i dajemy połamana czekoladę oraz łyżeczkę kakao.  Następnie zagotowujemy  i mieszamy do rozpuszczenia czekolady. Studzimy i do zimnego dodajemy śnieżkę i miksujemy do zgęstnienia. Na koniec dodajemy zimną żelatynę-miksujemy wylewamy na ciasto i wstawiamy do lodówki .I gotowe :-)



Polecam,ciasto jest pyszne,lekkie jak chmurka i kolorowe-choć ciężko to uchwycić aparatem ale na żywo wygląda ślicznie :-)  









I jeszcze bonus -kubeczek z Mariolką i sama Mariolka krejzolka  :P 









2 komentarze:

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko