.

.

czwartek, 1 marca 2018

Ciasto Aniołek-śmietanowy przekładaniec

Witam kochani

dziś przychodzę do Was z bardzo pysznym ciastem o pięknej nazwie Aniołek :) Dlaczego aniołek, a no dlatego, że jest całe bielutkie :) Na przepis natknęłam się na blogu http://czerrrwonaporzeczka.blogspot.com i postanowiłam je wypróbować. 
Jestem bardzo zadowolona z efektu. Kilka rzeczy zmieniłam i ciasto jest bardzo dobre, wręcz rozpływa się w ustach. 
Wbrew pozorom robi się je szybko, łatwo i przyjemnie.




Ciasto składa się z 4 spodów do których dodajemy amoniak, który nadaje im miękkość. Spody są przełożone kremem na bazie śmietany. Całość można albo posypać wiórkami kokosowymi albo startą białą czekoladą.

Zapraszam na aniołka :)

SKŁADNIKI

*przepis na dużą blaszkę około 22x35cm

SPODY

-0,5 kg mąki pszennej tortowej
-2 jajka
-200g śmietany gęstej, kwaśnej 18%
-125g masła lub margaryny rozpuszczonego i ostudzonego
-1 łyżka cukru waniliowego
-0,5 szklanki cukru (szklanka 250ml)
-0,5 łyżeczki amoniaku

KREM

-800ml mleka
-250ml śmietany gęstej  kwaśnej 18%
-3 jajka
-3/4 szklanki cukru
-1 łyżka cukru waniliowego
-250g masła lub margaryny
-3 łyżki mąki ziemniaczanej
-1 łyżka mąki pszennej

DODATKOWO

-1 tabliczka czekolady białej


Składniki na blaty dajemy do miski i zagniatamy z nich ciasto, jeśli się klei można dodać trochę mąki.

Ciasto dzielimy na 4 równe części.\

Każdą część wałkujemy i przekładamy do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia.

Spody są cienkie, ale pod wpływem amoniaku lekko podrosną.
Spody pieczemy około 11 minut w temperaturze 180 stopni.
Ważne by ich zbytnio nie przypiec, muszą zostać białe.

Gdy mamy gotowe 4 spody przechodzimy do przygotowania kremu śmietanowego.

Mleko przelewamy do garnka, dodajemy cukier oraz masło lub margarynę oraz cukier waniliowy i stawiamy na gazie.


W osobnej misce mieszamy śmietanę, mąki, jajka  na gładką masę. 

Gdy masło się rozpuści i mleko zacznie gotować wlewamy do niego masę śmietanową i energicznie mieszamy trzepaczką do zgęstnienia.

Masę odstawiamy na kilka minut, i potem przekładamy nią spody.

Ciasta odstawiany do wystygnięcia. Gdy jest chłodne posypujemy je startą białą czekoladą i wstawiamy na kilka godzin do lodówki.

I gotowe :)








Ciasto jest pyszne, ładnie wygląda super się kroi, jest mięciutkie i  wręcz rozpływa się w ustach.
Polecam gorąco i życzę udanych wypieków :)   

36 komentarzy:

  1. a czy zamiast amoniaku może być soda, czy proszek do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze powiedziawszy nie wiem, w oryginalnym przepisie jest amoniak, to on sprawia, że ciasto nie jest twarde,ładnie rośnie. Myślę jednak , że soda powinna się tu sprawdzić.

      Usuń
    2. Robiłam z soda.Lepszy jest z amoniakiem(smaczniejsze).

      Usuń
  2. W przepisie na masę jest podana śmietana ale jaka? Również kwaśna czy słodka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko jest napisane proszę dokładnie czytać przepis. Chodzi o śmietanę 18%

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki wymiar blaszki?

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda znakomicie, szukam inspiracji na ciasto komunijne dla syna, czuję, że ten przepis sprawdzi się doskonale :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jego biały kolor i świetny smak idealnie wkomponują się w komunijne przyjęcie :)

      Usuń
  6. Czy mogę użyć mleczka kokosowego zamiast zwykłego mleka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie próbowałam, więc niestety nie wiem, ale myślę, że warto eksperymentować.

      Usuń
  7. super, ale mi się ten przepis podoba, a fotorelacja extra, bardzo dziękuję za ten przepis

    Renia :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i bardzo się cieszę, że się podoba, pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Wygląda bardzo pięknie. Uwielbiam takie ciasta, muszę wypróbować :)

    A jeśli masz ochotę to zapraszam do mnie
    http://pelen-brzuszek.blogspot.com
    Może znajdziesz coś dla siebie?

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Woooooow to przepis mojej cudownej teściowej, na ciasto amoniakowe.Nie jadłam go bardzoooo dawno bo zaginął mi przepis a kochana teściowa już nie żyje. Cudowny smak w tego ciasta wróci na Wielanoc. dziękuję losowi że mnie skierował na tą stronę.
    Pozdrawiam Teresa

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam czy zamiast amoniaku można dać sodę oczyszczoną ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście nigdy nie piekłam go na sodzie, ponieważ amoniak to jeden z główniejszych składników. To dzięki niemu spody są pulchne ale mięciutkie i mają taką charakterystyczną strukturę. Obawiam się, ze soda może tego nie zapewnić. Amoniak zakupi Pani prawie w każdym sklepie, kosztuje około 2zł.

      Usuń
  11. Dziękuję za odpowiedź .Nie chodzi mi o cenę bo już kupiłam nawet mniej niż 2 zł tylko o to że długo szukałam .W najbliższą sobotę będę piekła to cudo .Pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam,ciasto wygląda obłędnie,a czy można podać w formie tortu urodzinowego dla synka?

    OdpowiedzUsuń
  13. Jaka jest rożnica miedzy śmietaną gęstą kwaśną do ciasta, a tą śmietaną po prostu gęstą co idzie do kremu? Czy w sklepie idzie je jakoś rozróżnić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ta sama śmietana, specjalnie dla pani poprawię...do ciasta i kremu dajemy śmietanę 18% kwaśną, normalną ze sklepu...

      Usuń
  14. Witam, czy blaty ciasta można przygotować dzień wcześniej? Chciałabym przełożyć je dopiero kolejnego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, tylko polecam je czymś okryć, np ściereczką, żeby nie stwardniały :)

      Usuń
    2. To wspaniale. Dziękuję za tak szybką odpowiedź!

      Usuń
  15. Wygląda wyśmienicie mam małe pytanie czy placki przekładać gorąca masą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę dokładnie czytać przepis, tam wszystko jest wyjaśnione. Ugotowaną masę śmietanową odkładamy na kilka minut i przekładamy nią placki. Masa po kilku minutach od zagotowania raczej jest gorąca :) Dzięki temu, że placki przekładamy gorącą masą pięknie namiękają a ciasto rozpływa się w ustach.

      Usuń
  16. Witam nie wiem jak pani to zrobiła ale porcję na blaty to jedynie na okrągło tortownice wystarczyło.Nie udało mi się rozwałkować na blaszkę.

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam zrobiłam pani ciasto,bardzo ładnie wygląda,zrobiłam w tortownicy.Jednak czegoś brakuje jest trochę mdłe (chyba że ktoś lubi takie smaki )więc dokupiłam maliny i jest w miarę oki.

    OdpowiedzUsuń
  18. Wyglądają pięknie,mam ochotę na śmietanowca tylko nie wiem czy dostanę amoniak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W większości sklepów jest dostępny, widziałam np w delikatesach centrum, w lewiatanie :)

      Usuń
  19. Ciasto wyszło przepyszne.

    OdpowiedzUsuń
  20. Czy ciasto mozna mrozic

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko