.

.

czwartek, 9 października 2014

drożdżówki z serem :-)

Witam kochani, dziś chciałabym przedstawić wam świetny przepis na domowe drożdżówki z serem. Są one delikatne, puszyste i bardzo smaczne. zawsze wychodzą, i są duuuużo lepsze od tych z cukierni.
A jaka satysfakcja ze sami zrobiliśmy :-) drożdżówki są świeże na drugi dzień. idealne do kawy, na śniadanie, czy dla dziecka do szkoły.
Przepis ten znalazłam na blogu zpiekarnika.blogspot.com jednak minimalnie zmieniłam proporcje
Polecam ten przepis bo jest świetny :-)


No to zaczynamy:


SKŁADNIKI:


-3,5 szkl mąki

-3/4 szkl ciepłego mleka
-5 dag drożdży (1/2 kostki)
-1 szkl cukru
-1 jajko
-2 żółtka
-1/4 kostki masła
-1 op. cukru waniliowego (około 1 łyżka)

NADZIENIE

-250 g sera białego (ja używam chudego)
-1 jajko
-3 łyżki cukru

*dodatkowo 1 jajko do smarowania drożdżówek


Przygotowanie naszych bułeczek zaczynamy od zrobienia rozczynu


Drożdże rozkruszamy, dodajemy 3 łyżki cukru i 3 łyżki mąki 




oraz wlewamy ciepłe mleko. Wszystko dokładnie mieszamy i odstawiamy do wyrośnięcia.


Pozostałe składniki czyli mąkę, resztę cukru, cukier waniliowy, 2 żółtka, 1 jajko, dajemy do miski. Masło rozpuszczamy i studzimy.


Wyrośnięty rozczyn wlewamy do miski i całość mieszamy.




 Dodajemy masło. Wyrabiamy ciasto tak by było gładkie i elastyczne. W czasie wyrabiania jest konieczność podsypania ciasta, ponieważ na początku troszkę się klei.



Ciasto odkładamy do miski, w ciepłe miejsce na około 1 godzinkę do wyrośnięcia.





Ser mieszamy wraz z jajkiem i cukrem. * można ser zmielić, ja dziś tego nie robiłam.


Z wyrośniętego ciasta odrywamy kawałek,  i wałkujemy na spory placek. Smarujemy go serem, nie grubo




. I zwijamy tak jak pokazane jest na zdjęciach. 




Ciasto kroimy na pionowe paski i zawijamy jak cukierki.









Bułeczki układamy na blaszce, smarujemy jajkiem i pieczemy około 10-12 minut w temperaturze 170 stopni.

I nasze pyszne drożdżówki są gotowe. 











Bardzo smaczne, długo świeże POLECAM I SMACZNEGO!!! :-)

7 komentarzy:

  1. Jakie piękne bułeczki, chętnie bym jedną zjadł, aaa co tam jedną wszystkie :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis niby dobry czas za krótki do pieczenia współczuję bólu brzucha po nie dopieczonym, cieście dłużej przytrzymać, poza tym ok ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy piekarnik jest inny, trzeba go wyczuć. U mnie bułeczki po 10-15 minutach w nagrzanym piekarniku były już upieczone Wiadomo-podaję tylko orientacyjny czas, jak widzimy, że po 10-15 minutach bułeczki są jeszcze blade, pieczemy dalej :-) Pozdrawiam

      Usuń
  3. Pięknie wyglądają mam nadzieję, że tak smakują. Właśnie zrobiłam i czekam aż wystygną..
    Zrobiłam z serem i rodzynkami, bułeczki z czekoladą i bananami.
    Pozdrawiam
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za przepis. Ja zrobiłam bułeczki z powidłami i piekłam 15 min, 180 st.C z termoobiegiem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. czy można dać zamiast 1go jajka i 2 żółtek 2 całe jajka?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko