.

.

sobota, 14 marca 2015

Puszysty sernik na zimno z serków homogenizowanych

Witam Kochani :-)



Dziś chciałabym Wam przedstawić bardzo prosty i pyszny przepis na lekkie ciasto-serniczek na zimno.
Troszkę wiosny a nawet lata w kuchni od czasu do czasu nie zaszkodzi. Mojej mamie udało się ostatnio kupić kilka pięknych truskawek, więc postanowiłam wykorzystać je do serniczka. 

Ciasto jest bardzo proste, składa się z biszkopta, puszystej masy serowej, truskawek i galaretki.

Zawsze się udaje, ładnie się kroi i jest bardzo lekkie i pyszne.

No to zaczynamy:

SKŁADNIKI *przepis na małą kwadratową blaszkę.

BISZKOPT:

-3 jajka
-0,5 szkl mąki
-2 łyżki mąki ziemniaczanej
-0,5 szkl cukru

Białka oddzielamy od żółtek. Białka ubijamy na sztywną pianę wraz ze szczyptą soli.

następnie dodajemy cukier, potem po żółtku.
Delikatnie miksujemy. Do całości dodajemy  mąkę oraz mąkę ziemniaczaną. Całość miksujemy bardzo delikatnie.

 Masę wykładamy do posmarowanej margaryną i posypanej bułką tartą blaszki.


Biszkopt pieczemy około 12 minut w temperaturze 170 stopni. Biszkopt wykładamy z blaszki i studzimy.

MASA SEROWA
-2 galaretki cytrynowe
-500-600g serka homogenizowanego waniliowego
-2 śnieżki
-1 szklanka mleka

2 galaretki cytrynowe rozpuszczamy w 0,5 litra wrzącej wody, studzimy.


W 1 szklance mleka ubijamy śnieżki, 

następnie dodajemy po łyżce serek waniliowy, i dokładnie mieszamy.


 Na koniec do masy dodajemy zimną galaretkę cytrynową-miksujemy.




Masę wylewamy na biszkopt i całość wsadzamy na 15 minut do lodówki by  masa troszkę stężała.

*Warto zauważyć, że do masy nie dodajemy cukru, jest wystarczająco słodka od śnieżki, serków i galaretki :-) 

 DODATKOWO; 

-1 galaretka truskawkowa
-kilka truskawek lub innych owoców-wedle uznania

Galaretkę truskawkową przygotowujemy według przepisu na opakowaniu.



Truskawki kroimy na plasterki :-) 
Piękne są :-)



Na lekko stężałą masą wykładamy truskawki. Wsadzamy do lodówki na godzinę, i następnie wylewamy delikatnie galaretkę truskawkową. Ciasto dajemy do lodówki na całą noc. 


I gotowe :-) pyszny deser, lekki, puszysty. :-)












SMACZNEGO !!!

20 komentarzy:

  1. Piękny serniczek, uwielbiam takie piankowe ciacha :-) biorę przepis

    OdpowiedzUsuń
  2. a blacha do wymiany a nie na sernik lol

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niby czemu? blaszka jak blaszka, jest dość nowa, pewnie myślisz, ze przebarwienia po owocach-konkretnie po borówkach to rdza :) LOL

      Nigdy nie piekłabym ciasta na blaszce nie nadającej się do tego celu, czasem z rożnych ciast powstają przebarwienia trudne do usunięcia :-) jak np z borówek.
      pozdrawiam

      Usuń
  3. do kitu ten przepis na ciasto w ogóle nie wyszło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a co konkretnie nie wyszło, jest to tak prosty przepis, że ciężko sprawić by nie wyszło, biszkopt jest klasyczny, na białkach, zawsze wychodzi, a masa, musi się pięknie ściąć, bo są w niej galaretki. polecam spróbować jeszcze raz, wszystkim wychodzi, tobie tez wyjdzie...pozdrawiam

      Usuń
  4. zrobiłam, ciasto jest pyszne ,koniecznie do powtórzenia-pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. też robiłem, wyszło wszystko dobrze, przepis dodałem do zakładek:)

    OdpowiedzUsuń
  6. A czy jak zrobię bez tej cytrynowej galaretki w środku to też będzie dobre? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Galaretka jest konieczna, ponieważ to ona scala ciasto, jakbyś nie dodała, to byłaby mamałyga :-) Możesz dodać galaretkę o innym smaku, np. malinową, truskawkową czy pomarańczową. Pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
  7. A czy jak zrobię bez tej cytrynowej galaretki w środku to też będzie dobre? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamiast galaretki musisz dać żelatynę. Musi się czymś ściąć. Życzę powodzenia. Mi ten przepis pokazał, że umiem robić ciasta za co jestem wdzięczna Katrinie;-). Mało tego pozwoliłam sobie na eksperymenty z tym przepisem - jak dałam galaretkę agrestową to miał kolor seledynowy, jak dałam truskawkową to kolor sernika był różowy, jak dałam mniej serków ok. 420-440g to wyszedł bardziej piankowy a jak dodałam różne galaretki pokrojone w kostkę to sernik zrobił furorę wśród dzieci. Mój syn, który nie jada białego sera zajada się tym sernikiem. Bardzo, bardzo dziękuję Katrina za ten cudnie prosto pokazany przepis. Pozdrawiam. Ania

      Usuń
    2. bardzo dziękuję i cieszę się, że serniczek się udaje i smakuje. co do żelatyny to nie do końca jest to dobre rozwiązanie, ponieważ galaretki jest duzo wiecej, z żelatyną ciasto wyjdzie dużo niższe.

      Usuń
    3. dodałam więcej serków i zrobiłam z żelatyną - jest tak samo wysoki;-). Teraz jeszcze zainspirowana innymi zrobiłam z serków homogenizowanych z czekoladą - dodałam jeszcze starte 4 kostki czekolady oraz trochę wiśni z przetworów ubiegórocznych i na to galaretkę wiśniową i wyszedł przepyszny stracciatella-;). Pozdrawiam serdecznie. Jest Pani dla mnie ciąglą inspiracją.

      Usuń
  8. Zrobilam taka z malinami i birowkami! Pycha! Ale chyba następnym razem zamoast sniezki dam krekowke ubita a galertki z mniejsza iloscia wody zeby dobrze sciely.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie, z kremówką na pewno będzie lepszy, śnieżka to tańsza alternatywa, pozdrawiam cieplutko :-)

      Usuń
  9. Robię bardzo podobne serniki na zimno.
    Mają jedną ważną zaletę- każdemu smakują. :-)
    Zapraszam do mnie
    http://wszystko-smaczne.blogspot.com/2016/09/mini-serniczki-na-zimno-z-toffi.html?m=0

    OdpowiedzUsuń
  10. A czy ciasto nie będzie się przyklejać do blachy? Nigdy nie robiłam w prostokątnej blaszce...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie będzie, ale przed krojeniem należy przejechać nożem wzdłuż boków ciasta by je oddzielić od blaszki, jeśli Pan/Pani chce można boki blaszki obkleić papierem do pieczenia :)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko