.

.

piątek, 27 marca 2015

Pyszna, puszysta babka wielkanocna na maślance z czekoladą

Witam Kochani :-)

Święta Wielkanocne już za kilka dni, dlatego też dziś chciałabym Wam przedstawić przepis na wypiek bez którego nie mogą obyć się święta-chodzi oczywiście o babkę :-)




Wypiek tradycyjny, obecny na naszych świątecznych stołach od zawsze. Mamy różne rodzaje bab, parzone, piaskowe, biszkoptowe, drożdżowe i inne :-)

Ja chciałabym się z Wami dziś podzielić przepisem na pyszną, puszystą babkę na maślance, z dodatkiem kawałków czekolady. Jest pyszna,pięknie rośnie, zawsze wychodzi. :-)  Polecam gorąco, zwłaszcza, że przepis jest tani i bardzo szybki :-)

No to zaczynamy:

SKŁADNIKI NA DUŻĄ BABKĘ :

-250 ml  maślanki naturalnej
-2,5 szklanki mąki tortowej (szklanka 250ml)
-2 łyżeczki proszku do pieczenia
-2 jajka
-1 szklanka cukru
-125 ml oleju
-1 tabliczka czekolady mlecznej 100g  (pół tabliczki do ciasta, pół na polewę)
*dodatkowo do polewy łyżka masła i 3 łyżki mleka

 Jajka ucieramy na pulchną masę wraz ze szklanką cukru.

Następnie dodajemy maślankę i miksujemy. 

Do masy dodajemy olej i miksujemy.
Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i dodajemy do całości.

Miksujemy na gładką masę. 
I ciasto gotowe :-)

Pół tabliczki czekolady łamiemy na małe kawałki i dodajemy do ciasta-mieszamy.
 *jeśli nie chcecie babki z czekoladą, nie musicie jej dodawać, ciasto jest pyszne bez żadnych dodatków. Możecie też dodać np borówki , orzechy co chcecie :-)


Formę do babki smarujemy margaryną i wysypujemy bułką tartą.

Ciasto wylewamy do formy. 


Babkę pieczemy w temperaturze 170 stopni około 30-40 minut, do suchego patyczka. 

I gotowe. 


Babkę wyciągamy z formy, i polewamy polewą. 
Ja moją polewę robiłam następująco:

-pół tabliczki czekolady mlecznej wraz z łyżką masła i 3 łyżkami mleka rozpuszczamy nad kąpielą wodną. Chwilkę studzimy i polewamy babkę.

Piękna, pyszna babka















POLECAM NA ŚWIĘTA :-)

SMACZNEGO!!!


4 komentarze:

  1. Bardzo pięknie zdjęcia. Babka smakowita.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna Babeczka smacznego

    OdpowiedzUsuń
  3. A mi wyszedł zakalec😭😭. Bardzo mnie to dziwi, bo zawsze z Pani przepisów wszystko mi się udawało...😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no mnie też to dziwi, niestety ale zdarzyło mi się otrzymać kilka komentarzy, że te ciasta na maślance czasem nie wychodzą, podejrzewam że to wina maślanki. Nie wiadomo co producenci do niej dają, ale dawniej maślanka była gęsta, a teraz jest lejąca, może to być przyczyną. Ta babka wychodzi mi zawsze, ja używam maślanki Krasnystaw

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko