.

.

piątek, 27 marca 2015

Pyszna, puszysta babka wielkanocna na maślance z czekoladą

Witam Kochani :-)

Święta Wielkanocne już za kilka dni, dlatego też dziś chciałabym Wam przedstawić przepis na wypiek bez którego nie mogą obyć się święta-chodzi oczywiście o babkę :-)



Wypiek tradycyjny, obecny na naszych świątecznych stołach od zawsze. Mamy różne rodzaje bab, parzone, piaskowe, biszkoptowe, drożdżowe i inne :-)

Ja chciałabym się z Wami dziś podzielić przepisem na pyszną, puszystą babkę na maślance, z dodatkiem kawałków czekolady. Jest pyszna,pięknie rośnie, zawsze wychodzi. :-)  Polecam gorąco, zwłaszcza, że przepis jest tani i bardzo szybki :-)

No to zaczynamy:

SKŁADNIKI NA DUŻĄ BABKĘ :

-1 szklanka maślanki naturalnej
-2,5 szklanki mąki tortowej
-3 łyżeczki proszku do pieczenia
-2 jajka
-1 szklanka cukru
-0,5 szklanki oleju 
-1 tabliczka czekolady mlecznej (pół tabliczki do ciasta, pół na polewę)
*dodatkowo do polewy łyżka masła i 3 łyżki mleka

 Jajka ucieramy na pulchną masę wraz ze szklanką cukru.

Następnie dodajemy maślankę i miksujemy. 

Do masy dodajemy olej i miksujemy.
Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i dodajemy do całości.

Miksujemy na gładką masę. 
I ciasto gotowe :-)

Pół tabliczki czekolady łamiemy na małe kawałki i dodajemy do ciasta-mieszamy.
 *jeśli nie chcecie babki z czekoladą, nie musicie jej dodawać, ciasto jest pyszne bez żadnych dodatków. Możecie też dodać np borówki , orzechy co chcecie :-)

Formę do babki smarujemy margaryną i wysypujemy bułką tartą.

Ciasto wylewamy do formy. 

Babkę pieczemy w temperaturze 170 stopni około 30-40 minut, do suchego patyczka. 

I gotowe. 

Babkę wyciągamy z formy, i polewamy polewą. 
Ja moją polewę robiłam następująco:

-pół tabliczki czekolady mlecznej wraz z łyżką masła i 3 łyżkami mleka dałam na 30 sekund do mikrofali, następnie mieszałam i gotowe :-) 

Piękna, pyszna babka









POLECAM NA ŚWIĘTA :-)

SMACZNEGO!!!


1 komentarz: