.

.

środa, 3 sierpnia 2016

ciasto kinder country bez pieczenia HIT :-)

Witam Kochani 

Już półmetek wakacji :-)

Czas leci tak szybko, że nawet nie zdążymy się zorientować a już będzie jesień, którą uwielbiam :-)

No nic, taka kolej rzeczy :-)

Na razie trzeba cieszyć się latem, słońcem i dobrodziejstwami natury, których w zimie nie będzie. 

No ale przejdźmy do sedna, ostatnio na wielu blogach widziałam przepis na ciekawe ciasto o nazwie kinder country, nazwa pochodzi od batonika firmy kinder. 

Ciasto od razu przykuło moją uwagę, i postanowiłam je wykonać. 
Nie żałuję-jest genialne. 

Robi się je w miarę szybko, bo jest bez pieczenia, wygląda cudnie i smakuje świetnie. Dla mnie było minimalnie za słodkie, dlatego kiedyś spróbuję je wykonać bez dmuchanej pszenicy a z ryżem preparowanym :-)  co z tego wyjdzie nie wiem, na razie polecam trzymać się przepisu, bo ciasto mimo słodyczy jest rewelacyjne i trudno poprzestać na jednym kawałku.


Zaczynamy 

SKŁADNIKI

*PRZEPIS NA KWADRATOWĄ BLASZKĘ 24x24cm

-1 duża paczka słonych krakersów 180g
-2 białe czekolady po 100g każda czyli 200g czekolady białej dobrej jakości
-2 czekolady mleczne po 100g każda czyli 200g czekolady mlecznej dobrej jakości
-1 łyżka kakao
-500ml śmietany 30%
-250g serka mascarpone
-2,5 szklanki pszenicy w miodzie dmuchanej 


Dno blaszki wykładamy krakersami.

Czekoladę białą roztapiany w metalowej misce nad kąpielą wodną.
Studzimy czekoladę.

250ml śmietany 30% ubijamy na sztywno, dodajemy cały serek mascarpone-miksujemy.
Do całości dodajemy ZIMNĄ czekoladę, dodajemy troszkę i miksujemy i znów troszkę i miksujemy.




Do masy dodajemy 2 szklanki pszenicy i wszystko dokładnie mieszamy łyżką.

 Masę wykładamy na krakersy, wyrównujemy i dajemy na nią drugą warstwę krakersów.



Czekoladę mleczną roztapiamy nad kąpielą wodną i studzimy.

250ml śmietany ubijamy na sztywno, dodajemy łyżkę kakao oraz zimną czekoladę.


Masę wykładamy na krakersy, wyrównujemy i posypujemy pszenicą dmuchaną.


Ciasto wkładamy na całą noc do lodówki.

Jest rewelacyjne, pięknie się kroi.










Polecam serdecznie, to ciacho to bajka :-)

SMACZNEGO!!!

13 komentarzy:

  1. cudowne, robiłam polecam-pycha

    OdpowiedzUsuń
  2. czy można dodać ryż preparowany?

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja robiłam zamiast krakersów herbatniki petit i są super. Nie wiem czy bym się odważyła na krakersy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem w iryginalnym przepisie sa herbatniki jednak jest to ciasto dosc slodkie dlatego zdecydowalam sie na krakersy,które ta slodycz troszke zlagodza :) ciasto bardzo mi smakowalo z krakersami,ale wiadomo w kuchni wszelkie modyfikacje sa dozwolone wiec mozżna dać herbatniki :) pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  4. Ja natomiast do wszystkich tego rodzaju ciast daje krakersy solone lajkonika i nie odważyłabym sie na nic innego z obawy że zepsujue smak ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można dać krakersy, można herbatniki, ja polecam krakersy, bo ciasto jest dość słodkie więc troszkę słoności nie zaszkodzi.

      Usuń
  5. A ja robiłam i mi nie wychodzi, po dodaniu Zimnej czekolady waży sie śmietana! i pytanie dlaczego skoro robie zgodnie z przepisem?

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurcze :( sama chcialabym to wiedzieć . nie powinno tak się dziać. Albo czekolada jest złej jakości albo jest za szybko dodawana albo jest zbyt zimna. innej przyczyny nie ma. Mi zawsze ta masa wychodzi i nic się nie warzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dodałam malymi partiami gorąca czekoladę i też wyszło

      Usuń
  7. A ja dziś zrobiłam te ciasto hehe <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko