.

.

piątek, 18 listopada 2016

Kluski śląskie podstawowy przepis

Witam Kochani

Dziś bardzo szybki, łatwy, wręcz podstawowy przepis na specjał kuchni śląskiej-czyli kluski śląskie z dziurką :P 

Są mięciutkie, wspaniale smakują z sosem grzybowym :-) 

Przepisu konkretnego nie ma , trzeba się tylko ściśle trzymać proporcji. 


SKŁADNIKI

-ugotowane ziemniaki
-mąka ziemniaczana
-2 jajka
-troszkę soli do smaku
-łyżeczka cukru


Ziemniaki gotujemy i ostudzone przepuszczamy przez praskę.

Następnie dajemy je do miski ugniatamy na dnie i dzielmy nożem na 4 części.
jedną część wyciągamy i w jej miejsce dajemy mąkę ziemniaczaną. Dodajemy wyjętą część ziemniaków, jajka, sól, cukier i zagniatamy ciasto.



Z ciasta formujemy kluseczki z dziurką.  

Następnie gotujemy je wrzucając na gotującą się wodę. Gotujemy do wypłynięcia.

Podajemy z sosem :-)

I gotowe.

Smacznego 

13 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. A co robimy z 1/4 ziemniaków?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zagniatamy z pozostałymi ziemniakami, mąką i jajkami. Kluski śląskie można również zrobić bez jajek. Ziemniaki i mąka ziemniaczana. Są równie dobre, jeśli nie lepsze. Ślązaczki dzielą się na te, które które dają jajka do masy i te, które robią kluski bez jajek. Każda jest przekonana, że jej kluski są najlepsze.

      Usuń
    2. prosze dokładnie czytać przepis-tam wszystko jest napisane :-)

      Usuń
  3. nigdy nie robiłam klusek śląskich z jajkami i szczerze to boje się co mogłoby mi z tego wyjść :D ale smak mam teraz ogromnego!! jutro na obiad śląskie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JA znowu nigdy nie robiłam bez jajek ;P Cóż każdy robi jak chce i jak mu wychodzi. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Ja robię tak jak w tym przepisie... oprócz cukru. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cukier można pominąć, ja dodaję malutko do smaku, ale nie zawsze :-)

      Usuń
  5. a mnie mama mówiła i tak robię [ ziemniaki jak ugotuję dzielę masę na trzy i jedną część mąka kartoflana bez jajek rozrzedzają ciasto i bez cukru wodę do gotowania zasalam ]

    OdpowiedzUsuń
  6. jestem ze Slaska i nigdy w zyciu nie slyszalam zeby ktos dodawal cukier do ciasta!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ni rozumiem po co ten wykrzyknik? Ja podaje a blogu swoje sprawdzone przepisy i podaję jak ja robię, na taką ilość łyżeczka cukru nie zmienia smaku tylko go lekko poprawia...

      Usuń