.

.

wtorek, 15 czerwca 2021

Knedle z truskawkami-super przepis, mięciutkie i pyszne +FILM

 Zapraszam na pyszne, mięciutkie knedle z ciasta ziemniaczanego z truskawkami. Super pomysł na obiad. Takie knedle możecie zrobić z każdym owocem np ze śliwkami, borówkami, czy serem lub nawet mięsem. Zapraszam





Zapraszam na film z przygotowaniem knedli




SKŁADNIKI

* z tych proporcji wychodzi dużo knedli ok 30-35 szt

***szklanka u mnie to zawsze 250ml***


CIASTO NA KNEDLE

-1,5 kg ugotowanych, posolonych ziemniaków (używamy ziemniaków tzw późnych, nie młodych)

-1,5 szkl mąki pszennej

-0,5 szkl mąki ziemniaczanej

-2 jajka


DODATKOWO

-truskawki

-cukier


SOS DO KNEDLI

-ok 150g truskawek

-3-4 łyżki cukru

-ok 4 kopiaste łyżki kwaśnej śmietany 18%


Dzień przed robieniem knedli gotujemy 1,5 kg ziemniaków w osolonej wodzie.

ziemniaki odcedzamy i studzimy bez przykrycia.

W dzień robienia knedli mielimy je lub przepuszczamy przez praskę.



Dajemy do miski, dodajemy mąkę, mąkę ziemniaczaną oraz 2 jajka-zagniatamy ciasto. Jeśli się klei podsypujemy mąką. *jest to zależne od odmiany ziemniaków, ja miałam ziemniaki suche więc nie podsypywałam mąką.




Ciasto dzielimy na dwie części, bo jest duże.

Rolujemy na duży, gruby wałek i kroimy go na dość grube plastry.

Następnie bierzemy plaster ciasta, rozpłaszczamy, i do środka dajemy obtoczoną w cukrze truskawkę.

Zaklejamy i formujemy okrągłego knedla. Tak postępujemy z całym ciastem.



Knedle wrzucamy na gotującą się wodę (nie wszystkie na raz, ja taką porcję gotowałam na dwie partie)

Knedle gotujemy od momentu wypłynięcia jeszcze jakieś dwie minuty.



Wyciągamy je łyżką cedzakową, i gotujemy drugą partię.

Polecam zrobić do knedli sos truskawkowy.

Truskawki, śmietanę i cukier dajemy do miski i miksujemy blenderem.

Ciepłe knedle podajemy z sosem






I gotowe. Bardzo polecam, są mięciutkie, pyszne :)

Smacznego

Zapraszam na film z przygotowaniem knedli










3 komentarze:

  1. No to mam pomysł na obiad 😁Smakowicie wyglądają 😍

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za przepis pozdrawian

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko