.

.

poniedziałek, 29 października 2018

Dynie z ryżu preparowanego i pianek-super przekąska Halloween

Witam Kochani

dziś zapraszam na pyszną i słodką przekąskę w klimacie jesiennym. Mowa o pysznych dyniach zrobionych z ryżu preparowanego i pianek marschmallows :)
Są śliczne, pyszne i na pewno zasmakują dużym i małym.






 Ich przygotowanie jest szybkie i proste :) 
zapraszam


SKŁADNIKI

*z podanych proporcji wyszło mi 16 sporych dyń

DYNIE

-100-110g ryżu preparowanego bezsmakowego
-ok 120g pianek marschmallows (najlepiej białych lub różowo białych)
-50g masła 
-pomarańczowy barwnik spożywczy lub żółty i czerwony (po zmieszaniu wyjdzie pomarańczowy)

DODATKOWO

-ok 50g czekolady deserowej
-zielony wyciskany pisak spożywczy,lub lukier


Do garnka o dużym dnie dajemy masło i rozpuszczamy na niewielkim ogniu.


 Następnie dodajemy pianki (ja niestety nie znalazłam w sklepie pianek o jednorodnym kolorze, tylko w smerfy :P, poucinałam niebieskie części i wszystko wyszło super)

Wszystko podgrzewamy i mieszamy do rozpuszczenia pianek,



 dodajemy barwnik pomarańczowy lub trochę żółtego i czerwonego (ja użyłam barwników w proszku, poprzednio rozpuściłam je w małej ilości wody), mieszamy.


 Ściągamy z ognia i dodajemy ryż, mieszamy dokładnie i chwilę studzimy. 


następnie formujemy rękami kule, polecam posmarować ręce np olejem, wtedy kule lepiej się formują :)

Powstałe kule dekorujemy według własnego uznania.

Z roztopionej czekolady robimy buźki

 kawałek czekolady kroimy na małe kawałki,

 topimy końcówkę nad ogniem i przyklejamy tak by tworzył ogonek dyni.

Pisakiem robimy kłącza :)


I gotowe. Dynie powinny chwilę postać w temp pokojowej by wszystko się zsiadło :)





Gorąco polecam-jest to pyszna przekąska, idealna na imprezy czy na jesienne wieczory :) 
Smacznego :)

3 komentarze:

  1. Wyglądają uroczo te małe dyńki. Z ryżu preparowanego robiłam tylko szyszki. Pomysł świetny spróbuje je kiedyś zrobić. Gratuluje sukcesu

    Pozdrawiam Ala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dyńki też można :) Bardzo fajna przekąska :) Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. jeśli smakuje jak wygląda to będzie takie dobre ,że nie będę mógł się podnieść z ziemi :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko