.

.

piątek, 16 października 2015

Pizzerinki-puszyste i wspaniałe, mini pizze :-)

Witam Kochani tego jesiennego wieczora

Byłam dziś w Krakowie, fajny dzień, bo wreszcie  świeciło słońce, było bardzo ciepło :-) Wróciła złota jesień.
Oprócz tego byłam w NCKu po bilety na kabaret Smile :D 
Strasznie lubię kabarety, a ten to już szczególnie :-) Zawsze chciałam iść na ich występ i pójdę :-) Bilety kupione.

Odkryłam również w Krakowie-Czyżynach bardzo fajny sklepik z dodatkami do pieczenia i do dekoracji, zaopatrzyłam się w zapas barwników spożywczych, bo marzy się tort tęcza :-) 
Nawiedziłam jeszcze sklep Ikea i inne, także humor dopisuje :-) wiadomo-zakupy poprawiają humor każdej babeczce :-)  


Ale przejdźmy do kulinariów, dziś piekłam wspaniałe ciasteczka, ale przepis na nie pojawi się kiedy indziej. Dziś mam dla Was przepis na wspaniałą przekąskę, idealną na różne imprezy, i nie tylko.
Mam na myśli pizzerinki-mini pizze, uwielbiam je robić, i chociaż jest z nimi więcej pracy niż ze zwykłą pizzą, to często kusze się na ich przygotowanie. 
Z tego przepisu wychodzi baaardzo dużo pizzerinek, także trochę czasu zajmuje ich przygotowanie

Co do dodatków tutaj możemy działać wedle własnego upodobania.
Ja podam przepis na takie pizzerinki jak ja robiłam.

No to zaczynamy :-)

SKŁADNIKI

CIASTO

rozczyn
-5 dag drożdży
-2 łyżki cukru
-1 szklanka ciepłej wody
-3 łyżki mąki

-0,5 kg mąki
-3 łyżki oliwy
-0,5 szklanki ciepłej wody
-łyżeczka soli

Najpierw drożdże rozpuszczamy w szklance ciepłej wody, dodajemy cukier i 3 czubate łyżki mąki. Mieszamy i odstawiamy na kilka minut, by drożdże się spieniły.

następnie dodajemy resztę składników i wyrabiamy ciasto. jeśli jest klejące, należy podsypać mąką. 
Ciasto odstawiamy na około 30 minut do wyrośnięcia :-) 





SOS POMIDOROWY

-1 koncentrat pomidorowy (słoiczek)
-3 łyżki wody
-3 łyżki oliwy lub oleju
-2 ząbki czosnku
-trochę oregano i bazylii

Składniki sosu mieszamy ze sobą, czosnek przepuszczamy przez praskę.



DODATKI

-1 papryka
-1 cebula
-trochę szynki
-trochę sera żółtego
-pieczarki
-oregano,bazylia


Cebulkę szatkujemy na drobno, paprykę kroimy w małą kosteczkę.
paprykę wraz z cebulką podsmażamy na małej ilości oleju.

Ser trzemy na tarce, szynkę kroimy na małe paseczki,pieczarki kroimy w plasterki.




Gdy ciasto urośnie odrywamy kawałek i wałkujemy dość cienko, następnie wycinamy kółka np. kubkiem lub szklanką, w zależności jakiej wielkości chcemy mieć pizzerniki.

Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.

Smarujemy sosem pomidorowym, dajemy paprykę z cebulką, na to pieczarki,szynkę i całość posypujemy serem żółtym-dodatki dajemy w małych ilościach.
Całość posypujemy bardzo delikatnie oregano i bazylią.






Pizzerinki pieczemy na złoty kolor w temperaturze 180 stopni.


I gotowe :-) Podajemy z ketchupem :-) Są wspaniałe zarówno na zimno jak i na ciepło. 

Z tego przepisu wychodzi ich bardzo dużo.

Ciasto jest bardzo lekkie, puszyste , a pizzerinki są wspaniałe, polecam
P.S specjalnie dla Was różyczki z mojego ogródka :-) 















SMACZNEGO!!! :-) 

76 komentarzy:

  1. zamawiam takie jutro na moje urodziny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, czy te 5 dag drożdży to nie za mało na 0,5 kg mąki?Czy wystarczy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 5 dag drożdży to jest = 50 g drożdży to dużo ( aż dwa opakowania ) i właśnie moje pytanie brzmi czy w przepisie jest dobrze ?? Bo dziś robiłam tak jak z przepisu i przy takiej ilości drożdży strasznie się ciasto kleiło wiec poszło mi o wiele wiele więcej mąki niż podane w przepisie

      Usuń
    2. opakowanie drożdży to 100g czyli 10dag do ciasta idzie pół kostki. drożdże nie mają wpływu na klejenie się ciasta, trzeba je podsypać mąką do momentu aż będzie elastyczne i gładkie.

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię teraz i ciekawie się zapowiada aż mi ślinka cieknie x
    :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam ! :-) Ale pysznie wyglądają :-) Jak chcesz możesz wejść na mój blog
    https://kuchniasylwii.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy przygotowane ciasto moze leżeć 3 godziny przed upieczeniem? bo chcialam je podac na cieplo a nie bede mieć czasu na przygotowanie ciasta zaraz przed przyjsciem gosci

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moze jak najbardziej ,ale proszę je przykryc ściereczką żeby nie obeschło. potem bezpośrednio przed pieczeniem przerobić dłońmi-wałkować i wykrawać pizzerinki :)

      Usuń
    2. Zrobilam jednak odrazu na swiezo! Wyszly pyszne! ale fakt, troche więcej mąki poszło :)

      Usuń
  7. Robiłam wczoraj, wyszły pyszne:-) wczoraj na ciepło, dziś juz zimne-zamiast kanapki do pracy i w obu przypadkach bardzo dobre.
    Zrobiłam z połowy składników i faktycznie mąki idzie dużo więcej niż w przepisie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super bardzo się cieszę,że smakowały :-) mąki idzie trochę więcej do podsypania ciasta :-) Pozdrawiam

      Usuń
    2. Robiłam wczoraj wyszły mega :) polecam :)

      Usuń
  8. Przepis wygląda tak że cinka cieknie 😃😃😃
    Właśnie robię. ..ciekawe czy wyjdą 😜😃

    OdpowiedzUsuń
  9. a gdzie tn fajny sklepik z dodatkami do pieczenia Pani znalazla w Czyzynach dokladnie???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie koło Carrefoura . W nowym blokowisku są na dole sklepiki , fryzjer itp. Ten sklep jest na rogu. Kupowałam tam barwniki do ciasta . A pizzerinki są świetne. Będziemy je dziś robić. Ja daje jednak mniej drożdży. Bo potem czuć drożdże.

      Usuń
    2. dokładnie chodzi o ten sklepik teraz został chyba przeniesiony w okolice tomexu :-)

      Usuń
  10. Jest Pani w stanie określi ile mniej wiecej wyjdzie tych pizzerinek chcemy je zrobić w przedszkolu i nie wiem ile sztuk wyjdzie mi z jednej porcji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko mi dokładnie określić,bo zależy to od ich wielkości. Ja wycinałam je kubkiem. Wyszła mi taka taca jak na zdjęciach-a pewno ponad 20 sztuk .Może Pani zrobić z 1,5 porcji wtedy będzie więcej-ku radości dzieciaków :-)

      Usuń
  11. Przepis fantastyczny pizzerinki wyszły super, ciasto tak dobre że nie które pizzerie mogą się schować. Polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcu w przepisie nie bez powodu widnieje słowo "wspaniałe" :D Bardzo się cieszę że pizzerinki smakowały i dziękuję za komentarz :-)

      Usuń
  12. Puyyszniutkie !!!!!! Zrobiłam i goście się zajadali!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Są wspaniałe dziękuje za przepis POZDRAWIAM.FRANEK

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda cudownie! Dla mnie arcydzieło, które na pewno pobudzi moje kubki smakowe. Widać, że danie przygotowane przez człowieka z pasją do gotowanie. Gratuluję :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za bardzo miłe słowa :-) Pozdrawiam cieplutko ;)

      Usuń
  15. Baaaardzo dobre wychodzą pizzerinki, polecam: ))

    OdpowiedzUsuń
  16. A czy można je zrobić w wersji "ślimaków"?

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam. Czy drozdze do tego przepisu musza byc swierze czy moga byc w proszku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ogólnie polecam świeże, ale suszone w ostateczności też mogą być, trzeba jednak pamiętać o przeliczniku-7 g drożdży suszonych to 25g świeżych, więc proszę do ciasta dać około 14g suszonych drożdży i powinno być ok :-)

      Usuń
    2. Znalazlam w zamrazalniku swieze drozdze. Po odmrozeniu uzylam jednak ich. Przepyszne pizzerki i nie zajmuja duzo czasu ani pracy. Polecam jak najbardziej! Sa duzo lepsze od pizzy. Dzien po przygotowaniu wystarczy im 10-15 sekund w mikrofali i nadal sa puszyste i pyszne.

      Usuń
  18. I ja zrobiłam :) już drugi raz i są super!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Zrobiłam wg przepisu i wyszły pyszne!!!Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Właśnie zrobilam i zjadłam :-) :-) :-) Faktycznie pizzerki pyszota. Tylko mam pytanie :-) Zostalo mi troche ciasta,czy moge jutro z tego tez zrobic pizzerki??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że smakowały :) Ciasto proszę dać do woreczka żeby nie wyschło i odłożyć do lodówki.

      Usuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  22. Tak tez zrobilam :-) Zaraz ide robic następne pizzerki :-) :-) :-) Córka jest zachwycona :-) :-) pizzerki w sam raz na drugie sniadanie do szkoly sie sprawdzaja :-)Pozdrawiam sedecznie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Super! Robie wlasnie kolejny raz. Rewelacja ��

    OdpowiedzUsuń
  24. Wlasnie zrobilam z tego przepisu i faktycznie wyszło duuużo ciasta :) Czy można część ciasta zamrozić ,,na później,, ? ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. A czy ktoś próbował może ogrzewać je w piekarniku? smak pewnie nadal ten sam ale czy nie robią się za twarde?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wstaw do mikrofali szklanke wody. Wtedy będą miękkie :p

      Usuń
  26. Rewelacja, robiłam już wiele razy i rodzina zachwycona jakie dobre :D od razu robię półtorej lub podwójnej porcji :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Uwielbiam piec pizzę! Muszę spróbować tej wersji :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Super przepis polrcam rodzinka zadowolona to najlepsza rekomendacja 😋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że rodzince smakowało :) uwielbiam takie komentarze <3

      Usuń
  29. Przepis super dzieciaki zachwycone. Polecam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny blog,tak trzymaj ...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Witam
    Może pani napisać jaki czas pieka się pizzerinki??
    Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy piekarnik jest inny, dlatego nie podaję dokładnego czasu, bo np u mnie w 10 minut mogą być już upieczone a u kogoś innego jeszcze surowe. Trzeba je piec na złoty kolor. Wtedy są już dobre :) Myślę, jednak że minimum 15 minut muszą posiedzieć w piekarniku.

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo pozdrawiam

      Usuń
  32. Robiłam wczoraj i powiem jedno - rewelacja!!!! :) Najlepszy przepis!!! Cudowne w smaku: puszyste i... zniknęły w mgnieniu oka! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super, że smakowały, dziękuję za komentarz i polecam inne przepisy :)

      Usuń
    2. Właśnie dzisiaj robię mam nadzieję że będą pyszne uwielbiam pizzerki odezwę się jak zjem ��������

      Usuń
  33. ja swoje piekłam 30 min, pizzerki są pyszne;) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  34. Przepis..Rewelacja....warty polecenia,zarazem szybki i łatwy i smaczny....😁🤗

    OdpowiedzUsuń
  35. Również polecam. Rozdany najbliższym. Pychota

    OdpowiedzUsuń
  36. A czy można zamrozić ciasto na pizze? Bo tak naprawde chce zrobic ze 4 pizzerinki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można, ale można też po prostu zmniejszyć proporcje i zrobić go mniej

      Usuń
  37. Witam. Czy z tego przepisu na ciasto mogę zrobić jedną dużą pizzę na blaszce z piekarnika?

    OdpowiedzUsuń
  38. Są świetne ! Przepis od dawna w zakładkach,polecam serdecznie,dzięki Pani Kasiu

    OdpowiedzUsuń
  39. Wyszły super, dobry przepis 👌

    OdpowiedzUsuń
  40. 180 na zwykłym czy termoobiegu? Ile mniej więcej minut piec? :) chętnie wypróbuję przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bez termoobiegu, grzanie góra -dół, pieczemy na złoty kolor, myślę ze około 15-20 min wystarczy

      Usuń
  41. Amazing and unique recipes. Thanks for sharing your delicious, easy and proven recipes with us!
    Visit My Personal Blog Here:
    https://freegamesandsoftwaredownload.com/how-to-install-android-5-1-on-hp-touchpad/"

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko