.

.

czwartek, 29 października 2015

ciasteczka dekorowane lukrem królewskim-halloween :-) Idealne na prezent

Witam Kochani tego ciepłego, jesiennego, słonecznego popołudnia.

Zawitała do nas cudna, złota,polska jesień.
Mam nadzieję,że taka piękna pogoda utrzyma się do Wszystkich Świętych :-) 

Ostatnio zaobserwowałam,że w naszym kraju coraz bardziej zyskuje na popularności amerykańskie święto- Halloween. 
Ja jestem średnio do niego przekonana, ogólnie nie łapię całej tej idei, ale nie ukrywam,że kilka elementów tego dnia bardzo mi się podoba. Mam na myśli np. lampiony z dyni tzw. jack o lantern.

Nie ukrywam, że już od kilku lat wycinam sobie takowe lampiony, i stawiam na balkonie, cudnie wyglądają o zmroku,dają takie ciepłe światło :-)

Dziś chciałabym Wam się pochwalić moimi pierwszymi dekorowanymi ciasteczkami,jakie zrobiłam dla mamy, a że Halloween lada dzień wybrałam wzory Halloweenowe :-) 
Zrobiłam kruche ciasteczka w kształcie sów,serc,duszków,dyni :-)

Nie ukrywam, że jak na pierwszy raz, wyszło znośnie :-) 
Do tej pory dekorowałam tylko pierniczki, i tylko lukrem białym, ale że kupiłam ostatnio barwniki spożywcze,to szaleję troszkę z nimi.




Takie ciasteczka są świetnym pomysłem na prezent.
Gdy wyschną można je zapakować w woreczki,dodać ładne wstążeczki i np.tak jak ja ułożyć w koszu i dać komuś bliskiemu :-) 


SKŁADNIKI NA CIASTECZKA

-0,5 kostki zimnego masła (100g)
-1 łyżka cukru pudru (ciastka nie powinny być słodkie-bo będą jeszcze pokryte lukrem)
-0,5 łyżeczki soli
-1 jajko
-1,5 szklanki mąki pszennej tortowej
-1 łyżka śmietany 

Zagniatamy ciasto, i chłodzimy około 30 minut w lodówce.

następnie wałkujemy na około 3-4mm grubości i wycinamy dowolne kształty.

Pieczemy na złoty kolor w temperaturze 170 stopni.

Po wystudzeniu możemy zacząć dekorowanie.

LUKIER KRÓLEWSKI

Do dekorowania ciasteczek najlepszy jest lukier królewski, robiony na bazie białka.
Aby dekoracje wychodziły ładne, lukier musi mieć odpowiednią konsystencję.

Ogólnie- 
Do rysowania konturów, czy kształtów lukier powinien się nie rozpływać, czyli gdy robicie lukier, musicie wziąć patyczek i sprawdzić czy ładnie się trzyma patyczka czy spływa.
gdy wypełniamy ciasteczka lukier powinien być troszkę rzadszy.


Do lukru królewskiego potrzebujemy

białko 
szczyptę soli
sok z cytryny
i cukier puder


Lukier ucieramy na najniższych obrotach,do uzyskania pożądanej konsystencji.

Potem dzielimy go sobie na partie i dodajemy barwniki.

Do dekorowania używam zwykłych woreczków strunowych :-)


Warto zrobić takie ciasteczka, są idealnym pomysłem na prezent.
Nie ważne, że może wyjdzie coś krzywo, czy nie idealnie.
Osoba,której wręczycie takie ciasteczko na pewno doceni to, że zrobiliście je sami. :-) 
















P.S

Moje dynie ;-) 















:-)


1 komentarz:

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko