.

.

niedziela, 4 października 2015

proste dekoracje z czekolady na tort -motyl i inne :-)

Witam Kochani tego jesiennego wieczora
Dziś przychodzę do Was z troszkę innym postem niż zawsze, oczywiście przepis też bedzie-tym razem na wspaniały tort, ale to w kolejnym poście :-)


Dziś wstęp do torta, a mianowicie pomysł na ciekawa dekorację.

pokażę Wam jak w kilka chwil zrobić fajne dekorki na ciasto z czekolady.
Wspaniale  prezentujący się  motyl 3D i dowolne ozdoby.

No to zaczynamy

Potrzebne nam będą:

-trochę czekolady dobrej jakości-min 60% kakao
-miseczka
-garnek w wodą
-woreczek strunowy lub jakikolwiek woreczek ze spiczastym rogiema
-folia spożywcza
-ewentualnie kartka z szablonem naszej ozdoby, ja rysowałam z głowy.


Czekoladę łamiemy na małe kawałki i roztapiamy nad kąpielą wodną.
Następnie przekładamy ją do woreczka.

Folię rozkładamy.

Róg woreczka nacinamy, tak by powstała mała dziurka.

Następnie na folii rysujemy dowolne wzory dekoracji. Ważne by nie były za cienkie bo przy ściąganiu się połamią.

Ja przygotowałam kilka serduszek, liczbę 30-bo torta piekłam na 30 urodziny brata, oraz zrobiłam motyla 3D-wspaniale się prezentuje na torcie.



Aby zrobić motyla musimy narysować czekoladą 2 połówki motyla-druga musi być lustrzanym odbiciem pierwszej.

gdy czekolada stwardnieje, delikatnie ściągamy połówki motyla z folii i wbijamy w krem na wierzchu torta, szczelinę pomiędzy nimi dopełniamy czekoladą. 
Jeśli zostanie nam czekolada w woreczku, i gdy zaschnie, wsadzamy na 20s do mikrofali i już będzie płynna. :-)

proste i ładne dekoracje, oczywiście muszą tężeć w lodówce. 






P.S W następnym poście-tort :-) 
Zapraszam 

5 komentarzy:

  1. Właśnie takiego przepisu szukałam! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapisuje i będę z pewnością korzystać ☺ to jest to.Dziękuję i serdecznie pozdrawiam🙋

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapisuje i będę z pewnością korzystać ☺ to jest to.Dziękuję i serdecznie pozdrawiam🙋

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko