.

.

sobota, 15 sierpnia 2015

Ciasto leśny mech- na dużą blaszkę

Witam Kochani

Dziś przychodzę do Was z bardzo ciekawym ciastem.
Pierwszy raz miałam okazję je spróbować na 18 mojego kuzyna w formie pięknego tortu, przygotowanego przez moją ciocię i kuzynkę.
Ciasto wywarło na mnie ogromne wrażenie, ponieważ wyglądało przepięknie, i wspaniale smakowało. Mowa tu o cieście-leśny mech, które urzeka pięknym zielonym kolorem. Zawdzięcza go szpinakowi, który dodajemy do ciasta. Składnik dość nietypowy,ale idealnie pasujący do ciasta. 

Wszystkim, którzy wahają się nad przygotowaniem leśnego mchu, mówię -pieczcie, bo ciasto jest wspaniałe, lekkie,zdrowe, łatwe w przygotowaniu i piękne :-)

NO TO ZACZYNAMY

SKŁADNIKI -na dużą blaszkę

-450 g mrożonego szpinaku-rozdrobnionego
-1,5 szkl mąki krupczatki
-1,5 szkl mąki pszennej
-2 łyżki mleka
-1,5 szkl oleju rzepakowego
-3 łyżeczki proszku do pieczenia
-5 jajek
-1 1/3 szkl cukru


DODATKOWO 
-700 ml śmietany 30%
-2 łyżki cukru pudru
-2 śmietan-fixy

Szpinak rozmrażamy, kładziemy na sitko by odcedzić wodę.
WAŻNE: należy jeszcze dać szpinak do pieluchy tetrowej lub jakiejś szmatki i dokładnie odcisnąć wodę, jest to ważne, bo jak nie odciśniemy dokładnie szpinaku ciasto może siąść.


Jajka ubijamy z cukrem na białą pianę.

Następnie dodajemy olej i ciągle miksujemy

Następnie przesiewamy mąki wraz z proszkiem do pieczenia.

Następnie dodajemy 2 łyżki zimnego mleka 
a na końcu szpinak, dokładnie miksujemy, tak by szpinak znalazł się w całym cieście.



Dużą blaszkę około 25x38 cm wykładamy papierem do pieczenia, i wylewamy masę.

Wyrównujemy i pieczemy około 45 minut w temperaturze 170-180 stopni.

Po upieczeniu wyciągamy delikatnie z blaszki i studzimy.




Gdy ciasto jest już zimne usuwamy nożem jego górę, i kruszymy do miski, na drobno.



Następnie schłodzoną śmietankę 30% ubijamy na sztywno, dodajemy cukier puder oraz śmietan-fixy, miksujemy.

Masę śmietanową wykładamy na ciasto, wyrównujemy, całość posypujemy pokruszonym ciastem, i mamy piękny, zielony mech.



Na wierzch ciasta możemy ułożyć dowolne owoce, np maliny, owoce granatu.
Ja tym razem nie dawałam owoców. Jeśli zetniecie sporo ciasta z góry nie musicie wszystkiego kruszyć, chodzi o to by warstwą mchu zakryć masę :-) Jak będzie więcej to sie będzie kruszyć, ja trochę za dużo dałam , ale następnym razem dam troszke mniej :-) 
Ciasto robi wrażenie, jest piękne i wspaniałe w smaku, a co najważniejsze-zdrowe :-)







POLECAM I SMACZNEGO !


PS. Jeden z moich kaktusów postanowił mi dziś zrobić niespodziankę i zakwitł :-)
A jak pachnie...mmmmm  :-)




19 komentarzy:

  1. Rewelacyjne ciasto, zawsze się wahałam czy je upiec ze względu na szpinak, ale po Twojej opinii spróbowałam i zyskałam jedno z moich ulubionych ciast, dziękuję, ciasto jest pyszne. Marta

    OdpowiedzUsuń
  2. witam miło ....mam pytanie czy mage do tego przepisu uzyc maki orkiszowej?

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam :) przyznam szczerze nie mam pojecia jak wyszloby to ciasto z mąki orkiszowej. raczej polecam krupczatkę bo to dzięki niej ciasto ładnie się kruszy i ma pożądaną konsystencję.zawsze można spróbować eksperymentowwać :) np w małej blaszce upiec ciasto z połowy składników i sprawdzić co z tego wyjdzie :) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Po trzech miesiącach oglądania tego ciasta i przepisów w końcu odważyłam się go wypróbować na święta. Nie byłam przekonana co do szpinaku w cieście. Placek siedzi już w piekarniku, mam nadzieję że wyjdzie i zachwyci gości na swiatecznym stole.

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę super ciasto . Bardzo dobry przepis. Udalo sie extra. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy można upiec to ciasto tylko z mąki torfowej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raz piekłam i wyszło nie ciekawie, taki biszkopt zielonkawy, niby dało się zjeść, ale to nie było to, także polecam jednak zrobić z krupczatką

      Usuń
  7. na wierzch ciasta wysypuję jeszcze suszoną żurawinę- pięknie wygląda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można posypać ciasto czym się chce, żurawina-super pomysł :)

      Usuń
  8. Witam! Czy można użyć świeżego szpinaku zamiast mrożonego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można, trzeba go zmielić np w blenderze :) ale smak ciasta będzie intensywniejszy i kolor też :)

      Usuń
    2. A jajka ubić całe czy postąpić jak przy biszkopcie,że najpierw białka ubić a potem dodawać po 1 żółtku?

      Usuń
    3. To nie biszkopt, jajka ubijamy całe na puszystą masę-wszystko robimy jak jest napisane :) Proszę pamiętać o dokładnym odciśnięciu soku ze szpinaku to ważne :)

      Usuń
  9. Zrobiłam. Ciasto pyszne!!! Pozdrawiam serdecznie ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za komentarz, cieszę się,że ciasto smakowało, pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  10. Ciasto wyszło smaczne. Ku mojemu zaskoczeniu bardzo ładnie wyrosło aczkolwiek nie miało mocno zielonego koloru 🙄

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko