.

.

poniedziałek, 10 sierpnia 2015

placuszki z cukinią i ziemniakami

Witam Kochani

Jako, że rozpoczął się sezon na cukinię, chciałabym Wam przedstawić przepis na bardzo smaczne placuszki z cukinią i ziemniakami. Są chrupiące, sycące i bardzo smaczne. Można je podawać z sosem jogurtowo -czosnkowym, lub z ketchupem.


Idealne na obiad.

No to zaczynamy

SKŁADNIKI

-1 kg obranych ziemniaków
-600g cukinii, bez pestek, ja używałam żółtej
-6 kopiastych łyżek mąki
-2 jajka
-2 małe cebule
-3 małe ząbki czosnku
-sól, pieprz do smaku

Olej do smażenia

Cukinię obieramy i drążymy


ziemniaki,cebulę oraz czosnek  mielimy na maszynce z sitkiem o małych oczkach.
Następnie mielimy cukinię na sitku o dużych oczkach, oczywiście, jeśli nie mielicie na maszynce, to ziemniaki trzeba zetrzeć na tarce o małych oczkach, a cukinie na dużych.


Ziemniaki i cukinię mieszamy ze sobą i wykładamy na sitko, by odsączyć nadmiar soku.


Po około 10 minutach dajemy do miski i dodajemy resztę składników,mieszamy.


Następnie na rozgrzany olej dajemy niewielkie porcje ciasta, smażymy na złoty kolor.


I gotowe :-)








Bardzo polecam!

Smacznego :-)

2 komentarze:

  1. Robiłam ostatnio placki ale z samej cukinii. Ja używam zielonej.
    Te muszą być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też mam zieloną, ale wyrosła za duża :-) z żółtej też wychodzą bardzo smaczne :-) Z samej cukinii nigdy nie robiłam, muszę spróbować,na pewno są ekstra :-)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko