.

.

niedziela, 7 września 2014

Pyszne domowe HAMBURGERY :-)

Witam Was kochani tego niedzielnego wieczora :-) 
Dziś chciałabym przedstawić Wam mój przepis na rewelacyjne hamburgery. Są one w 100% domowe i idealne w smaku :-) Nie dostaniecie takich nawet w najlepszych knajpkach :-)
Polecam Wam je z całego serca, u mnie w rodzinie są hitem, wszyscy je uwielbiają :-) , przepis jest niezwykle wydajny a hamburgery są bardzo sycące, pierwszy raz zrobiłam je na urodziny mojej mamy i okazały się strzałem w dziesiątkę :-)






To zaczynamy:


SKŁADNIKI:


BUŁKI DO HAMBURGERÓW:

-1 kg mąki
-300ml mleka
-1 szkl ciepłej wody
-4 łyżki cukru
-pół kostki drożdży (można dać troszkę więcej)
-ok 5 łyżek roztopionej margaryny  
-1,5 łyżeczki soli
 -1 jajko i troszkę mleka do posmarowania bułek

Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy ciepłe mleko, wkruszamy drożdże oraz dodajemy cukier wszystko przypruszamy mąką i odstawiamy na 15 minut.




po 15 minutach nasze drożdże pięknie podrosną



Następnie dodajemy sól, wodę oraz margarynę, mieszamy





 i wyrabiamy ciasto-musi być gładkie i elastyczne.






Ciasto odstawiamy na około 20minutek do wyrośnięcia.





Następnie dzielimy je na około 12-14  kulek. Odstawiamy do wyrośnięcia na około 15 minut.





Bułeczki dajemy na blaszkę , smarujemy jajkiem wymieszanym z mlekiem  pieczemy w temperaturze 170 stopni około 15 minut.








POZOSTAŁE SKŁADNIKI:


-0,5 kg mięsa mielonego wieprzowo-wołowego

-sól, pieprz do smaku
-około 3 łyżki mąki
-około 2 łyżki bułki tartej
-2 małe ząbki czosnku
-1 jajko i troche mleka

Wszystkie składniki wymięszać i formować płaskie kotlety (nie grube) , smażyć na oleju z obu stron na złocisty kolor



poza tym będziemy jeszcze potrzebować:


-2 pomidory duże

-7 ogórków konserwowych-ja używam ogórków własnego wyrobu, sa idealne ;p chrupkie, slodkawe mniam
-podsmażoną cebulkę czerwoną około 2 sztuki
-1 sałate lodową
-ser żółty 12 plasterków *ja każdy plasterek rozrywam na 2 części
-dobrej jakości ketchup (ja używam łagodnego)


 ja używam ogórków własnego wyrobu, są świetne ;p chrupkie, słodkawe mniam








Bułkę przekrawam na pół,podpiekam na patelni


Ja hamburgery układam następująco:


bułka-ser-ketchup-sałata-ser-ketchup-mięso-cebulka-ketchup-

plasterek pomidora-plasterki ogórka-ketchup-bułka


I pyszne hamburgery mamy gotowe :-) ich smak to bajka, bułki są mięciutkie, bardzo pyszne :-)


Oto mój hamburger





a tu bardziej "rozłożony" by było widać środek :-)




SMACZNEGO!!! NAPRAWDĘ BARDZO POLECAM :**



1 komentarz:

Dziękuję za każdy komentarz i gorąco zapraszam do korzystania z przepisów na blogu :) Pozdrawiam cieplutko